Onnan tudod, hogy jó helyen dolgozol, hogy meglepődsz, amikor a tanulóid lelkesen kezdenek bele a pármunkába. Elképsztő, hogy éveken át a korábbi helyeimen az elmaradott frontális oktatás volt a divat és ahol a tanárok többsége frontálisan előad, mintha egyetemen oktatna, ott bizony nincs előrelépés és a gyerekek is megszokják a passzív órákat. Ahol van némi innováció, ott már a közeg is más és a gyerekek élvezik, hogy együtt gyakorolhatnak 2-3 fő közösen, kisegítve egymást, megbeszélve témákat, problémákat, stb. Mielőtt azért elöntene a túlzott optimizmus, jelzem, hogy a pármunka, csoportmunka órán már legalább két évtizede kéne hogy folyjon. Az egyetemek igyekeztek ezt belénk, tanárokba nevelni. Más kérdés, hogy a fejekben elképesztően erős az ellenállás... Remélem, nem sokáig, mert ez még csak az első lépcsőfok az önállóbb órai ismeretszerzés felé.