Avagy élményeim, puffogásaim története álnevekkel

Tanári dohányzó

Tanári dohányzó

Érettségi...

2020. április 17. - Hagrid

Bevallom, lusta voltam írni, így nagy kihagyás után jelentkezem a karantén-oktatásból félúton. Feszülten vártam magam is Maruzsa államtitkár bejelentését az érettségi kapcsán, de nem ért semmilyen meglepetés. Egyrészt az írásbeliket megtartják, bár könyörögnek a diákoknak, hogy minél többen halasszanak (de akkor minek ír bárki is?).

Miután így kigolyózták a beteg vagy beteg családtag miatt otthon maradó végzősöket, nézzük az opciókat:

1. Ahogy a szakszervezet is javasolta, adjunk év végi jegyet. Saját tapasztalatból tudom, hogy ez nem kellemes, engem is alulosztályoztak az érettségihez képest, de a jelen helyzetben ez lett volna a legideálisabb megoldás. Avagy a legkisebb rossz.

2. Online érettségi - na ez idealista. Ehhez más jellegű feladatokat kellett volna eleve megírni és meghirdetni az érettségibe. Sajnos nem számoltak ilyen lehetőséggel, így ez most ténylegesen lehetetlen, mivel sok tárgyból lexikális tudásra kíváncsi a vizsgáztató, az pedig segédeszközökkel elérhető. Ugyanakkor erősen kétlem, hogy az érettségizők tudnák, mit hol keressenek, mit hol találnak és milyen információnak higgyenek online. A nagyobb gond a segítségnyújtás avagy "ki tölti ki" az írásbelit, még akkor is, ha kamerás bejelentkezést követelünk meg a diákoktól (van minden háztartásban erre lehetőség?). Na mindegy, ez felejtős...

Tehát Maruzsáék döntöttek, írásbeli lesz, az iskolák meg derítsék ki 2 hét alatt, hogy ki érettségizik, ezt elektronikusan rögzítsék, ebbe a titkárok és vezetők bele fognak dögleni, mert alapjáraton 2-3 hét mindennek a rögzítése, de legyünk optimisták, hátha egyszerű felület lesz a rögzítéshez, pl. listán beikszelni a vizsgázni szándékozó tanulókat. Felszerelés: ja igen, szerezzen az iskola 2 hét alatt azt is, ha nincs, hát nincs. Nem kötelező...

És igen...ma volt arcuk Maruzsáéknak megkérni a tanárokat, hogy vegyenek részt a vizsgáztatáson, miközben mi tanárok feszülten várjuk, hogy a sulikban hány diák is akar most vizsgázni...mert nem, nem megyünk be vizsgáztatni. Legalábbis nem mindenki, nagyon nem. Arra meg befizetek, hogy az önként jelentkező kollégák elegen lesznek. Tehát a vezetőségeknek lesz alig egy hét, hogy megtudják, kik vizsgáznak és még egy bő hét arra, hogy meggyőzzenek vagy rávegyenek tanárokat a felügyeletre... Kemény meccs lesz, ezt jól hozzávágták Maruzsáék és a kormány a tantestületekhez és igazgatókhoz. Ha már ilyen "remekül" döntöttek, legalább a május 4-i kezdést kitolhatták volna 11-re vagy 18-ra. Viszont, ha már a kitolásnál tartunk, hadd jegyezzem meg, hogy az egyetemek nagy ívben tojtak a helyzetre. Nekik június végéig záruljon le minden, ha szóbeli nélkül, akkor úgy, mert ők júliusban dönteni akarnak és szeptemberben beíratkoztatni, csókolom. Nem ám, hogy később kezdjék az őszi félévet 1 hónappal....vagy szeptember helyett januárban intézni a beiratkozást és keresztfélévvel indítani sima félév helyett...áááááh....

A bejegyzés trackback címe:

https://hagrid.blog.hu/api/trackback/id/tr4115619406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2020.04.18. 14:53:48

Megoldható lenne az érettségi, simán....
Az persze más kérdés, ha a helyből kommancs tanári kar az ellenzék ostoba mentalitását kopizva mindent tagad, amit a kormány javasol.
Hát ha nektek ez kell....

Dee_ 2020.04.18. 15:22:12

Naná, megoldható lenne. Végül is mindent ki lehetne nyitni, eltörölni a korlátozásokat. Csak akkor 1 héten belül tele lenne az összes kórházi ágy, és nem csak a most hazaküldött rákosokat, amputáltakat, sztrókosokat küldenék a halálba, hanem minden 8-ból 6- embert, akinek lélegeztetés kellene majd.
Nem a tantermi elkülönítés a gond, hanem a közlekedés, a baráti ölelések a sulikapu előtt, a hazaséta az otthonba, ahol talán az épp most hazaküldött nagymama várja az érettségizett unokát. És mi a helyzet az alapvetően beteg (cukorbeteg, anyagcserebeteg) diákokkal? Vállalják a kockázatot, csak mert az egyetemek nem várnak 1 hónapot az évkezdéssel egy augusztusi érettségi után, vagy nem fogadják el az év végi jegyet?

Dee_ 2020.04.18. 15:25:39

De nincsenek illúzióim. Számítanak a tömeges berobbanásra, ezért kellettek az ágyak. Az érettségizők és a tanárok lesznek a kísérleti nyulak, mennyire töltik majd meg ők meg a családjaik a kórházakat. Majd ha ők túlélik, vagy nem, lehet engedni a korlátozásokból a többi csoportnak is.

Disztopia 2020.04.18. 15:27:35

Egyetértek a poszttal. A járvány tetőzése csak most következik, erre az iskolákba rendelnek 83 ezer diákot és kb 10 ezer tanárt. (Mondjuk ezer érettségi helyszín, mindenhol 10 érintett tanárral az épp 10 ezer pedagógus.)

Szóval közel 100 ezer embert mozgat meg a kormány május elején, ami 100 ezer családot jelent, az majd fél millió potenciális fertőzött (ha minden résztvevő 4-5 családtaggal érintkezik). Hatalmas rizikótényező ez igy az ország számára. Felelőtlenség a kormány részéről részéről.

Hagrid 2020.04.18. 15:31:39

@röf: 2010 előtt ugyanúgy beintettem/beintettünk az akkori kormánynak, amikor baromságot akart. Sőt, kormánybarát iskolavezetők is kiakadtak a fenti döntésen, de mivel nem indokolsz, így nem izgat az aktuálpolitikai hülyeséged.

A nem kormánypárti kollégáim többsége jobboldali, én meg erősen komcsi ellenes vagyok, de ha komcsikat keresel, meg nácikat akkor a narancsos tábornál nézz szét. Régi szélsőjobbos jobbikos tábor fele narancsosodott, nem egy narancs-tanár is így tett.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.18. 15:33:33

@Dee_: honnan lehet tudni hogy fiatal korban a cukorbetegseg osszefugg a fertozes lefolyasaval?

a tobbit nem is ertem, kozlekedni esszel kell es lehet de barati oleles? azontul hogy tilos, megiscsak erettsegizokrol van szo, nem agyhalottak mennek oda. vagy? de?

Hórukk 2020.04.18. 15:43:53

Nem teljesen értem, miért kellene könyörögni egy tanárnak, hogy menjen be felügyelni a munkaidejében, a fizetéséért a munkahelyére? A fertőzési rizikó messze nem olyan, hogy ez indokolná a távolmaradást a munkahelytől. Nagyon sokan tolgoznak továbbra is más munkahelyeken Magyarországon és sok más országban dolgoznak a pedagógusok - coronavírus ide vagy oda.

fran7 2020.04.18. 15:45:58

Vigyázz az utolsó mondataidból bej lesz. Az indexesek nem értik, de akkor azt mondod az egyetemi oktatási szabadság nem minden esetben a legjobb dolog a világon? Hogy esetleg az egyetemeknek is alkalmazkodni kéne az oktatás világában felmerülő helyzetekhez? Vagy esetleg az otthont adó országok törvényeihez is alkalmazkodni kellene? Nem lesz ez így jó! Végén még azt fogod mondani, hogy nem a CEU-val vagy? Légy óvatos, mert úgy jársz mint Eszenyi Enikő.

fran7 2020.04.18. 15:48:19

Milyen meglepő, hogy Magyarországon májusban érettségizni fognak a diákok. Erre nem lehet felkészülni. Erre nem lehetett számítani..

#szájbergyerek# 2020.04.18. 16:02:10

@Dee_:
Idén nem csak tantárgyakból, hanem felelősségből is vizsgáznak (bár utóbbira nem a tanárok adnak majd osztályzatot).
Ha távolságtartás kell, akkor most nem ölelkeznek/pacsiznak/puszilkodnak és kész. Már csak azért sem, hogy ne vigye haza nagyinak a nyavalyát. Meg nem a fél rokonsággal megy oda. Ez olyan megugorhatatlan?

A posztot látva idén nem a vírus vagy a felkészületlenség miatt lenne gyomoridegem a vizsgán, hanem hogy egyes pedagógusok mindent megtennének, hogy nekem sz@rul sikerüljön és elbukjam a felvételit, csak hogy nekik legyen igazuk. Na ezért van írásbeli.

A megajánlott jegy pedig nettó kib@szás a korábban vagy később érettségizőkkel szemben.

Hagrid 2020.04.18. 16:05:55

@Hórukk: Az érettségi nem a munkaidő része volt és külön szerződés, külön díjazás járt érte, mivel érettségi ideje alatt is van tanítás, tehát a rendes oktatás mellett kellett végezni a felügyeletet és a javítást (a felügyelet óradíja emlékeim szerint kb. 1100 Ft/óra, tehát nem egy vagyon). Érettségi alatt nincs egy hét szünet, 12.00-kor vagy 13.00-kor elkezdődnek az órák és 15-16 órakor érnek véget. Jelen helyzetben online oktatás lesz május elején is, tehát tartjuk az órákat otthonról és emellett kellene bemenni.

Ami a nagyobb gond, nézd diák szemmel: az én osztályomba (nem végzősök) 3 krónikus beteg diák jár. A végzősöknél is hasonló az arány, ráadásul van olyan végzősünk, aki a nagyszüleivel él, és a nagyapa krónikus beteg, tehát sok a veszélyeztetett a diákok közt. Ők és a veszélyeztetett családtagok könyörögnek, hogy ne menjünk be.

Hagrid 2020.04.18. 16:07:39

@Hórukk Mielőtt elfelejtem, a beteg vagy krónikus beteg családtaggal bíró tanulók kénytelenek kihagyni az érettségit és elesnek a továbbtanulástól egy évre. Ha a miniszterelnök szerint még most jön a java, akkor bocsánat, ez egy felelőtlen döntés volt.

Hagrid 2020.04.18. 16:09:39

@fran7: Nincs sok közöm az egyetemekhez, nem félek. Az egyetemeket évtizedek óta a felvettek száma érdekli, ebből élnek, ezt a pénzt várják ősszel. Ha belegondolok, hogy a tanulói létszám fenntartása végett milyen felhígulás várható...

Flúgatlan 2020.04.18. 16:11:34

Buta hiszti ez a cikk.
Sok hülyeséget csinált ez a kormány a koronavírus kapcsán (pl. a 60%-os kórházi-ágy ügy), de az érettségik ilyen formában történő elrendezése szerintem korrekt.

Vírusveszély: egy érettségi írása nem fog nagyobb veszélyt jelenteni, mint elmenni egy nagyobb boltba bevásárolni. Ott a vevő és a boltos is nagyobb veszélyben van, mint az érettségiken a tanárok és a diákok lesznek.
Az életet újra kell indítani. Jó ez a karantén a legrosszabb elkerülésére, de ez nem mehet így tovább. Itthon és külföldön is indul pár gyár, Németo-ban már maguk az iskolák is kezdenek beindulni, fokozatosan, stb.

Év végi jegy: Melyik év végi? A mostani év végi jegy a vírushelyzet miatt teljesen torz. A tavalyi: nagy kiszúrás azokkal, akik akkor valamiért rosszul teljesítettek, de mostanra összeszedték magukat.

"Online érettségi - na ez idealista. Ehhez más jellegű feladatokat kellett volna eleve megírni és meghirdetni az érettségibe. Sajnos nem számoltak ilyen lehetőséggel, " Már hogy a fenébe számoltak volna ezzel? Na a cikk ezen része a legtisztább hőbörgés.

Egyetemi képzések csúszása: 1-2 hét az OK, de nem sokat oldana meg. Hónapok, vagy félév csúszás: sok százezer ember kapna később diplomát, összezavarodnának a nemzetközi ösztöndíj-rendszerek, stb.

És a legfontosabb, újra: Nem, nem lesznek nagy veszélyben a diákok és tanárok. Nem nagyobban, mint aminek egy mai átlagember kiteszik magát, amikor boltba megy. Nem nagyobban, mint egy buszsofőr, vagy egy gyári munkás. Ha a "maradj otthon" marad az egyetlen szlogen, akkor a vírushelyzet sem oldódik meg és szépen mindenki éhen pusztul, mert a társadalom működése leáll. Az érettségik megfontolt indítása szépen illeszkedik egy lassan újrainduló társadalom tevékenységei közé. Ahogy azt sok-sok ország is elkezdi mostanában.

bontottcsirke 2020.04.18. 16:30:53

@röf: mondjuk inkább százszor kommancs vagyok meg gyuribá fan, mint hogy egy másodpercig is a kisgömböc farkát szopogassam, mint te.

bontottcsirke 2020.04.18. 16:33:38

@Hórukk: Azért, mert a kis röffancs alulfinanszírozta az oktatást évekig, ezért egy tantesület fele már nyigdíjaskorú, a járványnak kitett csoport. gyerek meg természeténél fogva egy két lábon járó fertőzőgép. Hát ezért nem ésszerű. De nekem indegy, a magyar oktatás úgyis egy kalap szar, online vizsgával el lehetett volna intézni, oszt jó napot.

Hagrid 2020.04.18. 16:34:33

@Flúgatlan: A dél-koreai példát tudnám erre felhozni. Ott nem ez a töketlenkedés volt, hogy "lécci maradj otthon", "lécci hordj maszkot", meg "próbálj meg 1,5 métert tartani". Nem, kőkeményen leállít minden a legfontosabb szektorokon kívül: egészségügy, mezőgazdaság, élelmiszeripar, szállítás. Szlovákia is bekeményített és a nagy szigor megtérült. Nálunk, mint sok más európai országban ment a "le is állunk, meg nem is". Most meg nem tudunk vele mit kezdeni. Ha a miniszterelnök szerint most jön a java, akkor vagy most kéne kőkeményen leállni április végén 2 hétre vagy csúnyán be fog robbanni a járvány.

Nem mondom, hogy erre a helyzetre van tökéletes megoldás, fent azt írtam, hogy az év végi jegy sem tökéletes, annakidején én is megszívtam volna.

Az online érettségi hőbörgés? Februárra már világszerte beütött a járvány, akkor már el kellett volna kezdeni tervezni előre, nem most kapkodni. A bejegyzésem pont emiatt született, nem pusztán a döntés miatt, hanem amiatt a töketlenkedés miatt, amiért most iskolavezetők és titkárok szívnak, lévén 2 hét alatt kell megtudni hány diák vizsgázik, beszerezni a védőfelszerelés és megszervezni a diák létszámmal a vizsgákat és a felügyeletet. Ez a legnagyobb baj, azon meg még vitatkozgathatunk, hogy mi lett volna szerencsésebb, de ha a legegyszerűbb verziót nézem és az írásbelik megtartását, akkor is 2 hét tolás beleférhetett volna, főleg úgy, hogy szóbelik alig lesznek, tehát sok továbbtanulónak a hivatalos eredménye már május végén meg lehetett volna.

Tehát szó sincs arról, hogy az életnek le kéne állnia hosszú távon, egyszerűen egy rövid leállás elég lett volna, alapos vizsgálatok, az összes fertőzött diagnosztizálása és lenyomozása. Erre pár hét is elég és utána újraindul minden. Most már sajnos ez is késő szerintem, de mivel a kevés teszt és a kórházak körüli kormányzati bakik miatt nem lehet tudni, hova fajul az egész, így nem ártott volna az óvatosság. Más országoknál már azért bőven tetőzött a járvány és elég jól nyomon is követték, sőt az egészségügyük sem olyan lepukkant, mint nálunk...

bontottcsirke 2020.04.18. 16:34:41

@Flúgatlan: A stadionok alkalmasak is lennének rá, kérdés, hoyg ki fog felügyelni, mert már most tudo olyan iskolát, ahol a tantestület fele betegállományban lesz....

Hagrid 2020.04.18. 16:36:47

@bontottcsirke: Le sem merem írni, hogy mivel a tanárok hivatalos átlagéletkora 47-48 év, így a tanárok közel fele már betöltötte az 50-et vagy bőven felette jár. Nem írtam le a posztba, mert szétszednek, hogy a tanárokért nem kár. A színvonal meg hát olyan amilyen...állóvíz van az oktatásban régóta, érdemi változás sehol, most meg kapkodnak tanárok, diákok a digitalizáció miatt...

Ekrü 2020.04.18. 16:39:11

Az érettségizők nem kisiskolások hanem 18-19 éves felnőtt/nagykorú emberek,akik képesek a szabályokat betartani.Aki pedig fél és úgy ítéli meg a helyzetet az megy októberben.De elvenni a lehetőséget azok elöl akik egész évben erre készültek és nem kevés pénzt és időt áldoztak szemét dolog.Ráadásul ma egy orvos, gyógyszerész vagy egy eladó vagy pénztáros a Lidl/Auchan/Tesco-ban vagy akár egy buszsofőr sokkal inkább ki van téve a fertőzésnek mint egy tanár vagy diák ez alatt a két hét alatt és bizony közülük is sokan idős szüleikkel/rokonaikkal élnek együtt.Nagyon sokon dolgoznak zokszó nélkül jelenleg is ,azt mégse csinálnak ekkora hisztit....

Ekrü 2020.04.18. 16:43:59

@bontottcsirke:
"gyerek meg természeténél fogva egy két lábon járó fertőzőgép. "- A gyerek lehet,de érettségizni a 18-19 éves felnőtt emberek szoktak.Amúgy meg ha jól tudom "bezzeg" svédeknél be sem zárták az iskolákat,"bezzeg" dánok,norvégok most fogják újraindítani és persze "bezzeg" csehek és osztrákok erősen gondolkodnak a kinyitásról.Akkor ezek az országok most mégsem annyira "bezzegek" ?

Hagrid 2020.04.18. 16:47:02

@Ekrü: A végzősök közt is sok a cukorbeteg, vérnyomásbeteg, crohn-szindrómás, a szüleikről és nagyszüleikről nem is beszélve. Ők is készültek továbbtanulni, de ezt bukták vagy veszélyeztetik saját, esetleg családtagjaik életét. Ennyi erővel eddig miért vigyáztunk? Persze, a boltokban, áruházakban dolgozók és a sofőrök valóban ki voltak téve a veszélynek, ahogy az egészségügyi dolgozók is, ugyanakkor más szektorokban, ahol csak lehetett otthonra állították át a munkát, így kevesebb ember buszozik, villamosozik, és kisebb az esélye is annak, hogy a sofőrök vagy a bolti dolgozók megbetegedjenek. Más országokban is működött a szigor, mi meg félszigor után is csak hőzöngünk, hogy mikor lesz már vége. Ez egy későn meghozott és elkapkodott döntés volt. Már márciusban le kellett volna ülni szülői és pedagógus szakszervezetekkel, meg a diákparlamenttel is, akkor születhetett volna egy jó és kompromisszumos megoldás. Azt meg ne mondja senki, hogy március első felében, amikor már az iskolabezárást várta mindenki, akkor miért nem lehetett ezt megejteni.

bontottcsirke 2020.04.18. 16:48:35

@Ekrü: ezek szervezett államok, jól megfizetett apparátussal, nem pedig a tantestület fele nyugdíjas.

Hagrid 2020.04.18. 16:49:57

@Ekrü: "Akkor ezek az országok most mégsem annyira "bezzegek" ?" - Ebben az esetben nem. Bezzegországok: Dél-Korea, Japán, Ausztrália és Szlovákia, esetleg Kanada pl.

Ekrü 2020.04.18. 17:03:02

@bontottcsirke:
" Ők is készültek továbbtanulni, de ezt bukták vagy veszélyeztetik saját, esetleg családtagjaik életét. "-Miért is buknák,hisz választhatják azt ,hogy ősszel mennek.De csak miattuk kicseszni a többi érettségizővel nagyon aljas dolog.Ez a tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene" mentalitás.
" Persze, a boltokban, áruházakban dolgozók és a sofőrök valóban ki voltak téve a veszélynek, ahogy az egészségügyi dolgozók is, ugyanakkor más szektorokban, ahol csak lehetett otthonra állították át a munkát, így kevesebb ember buszozik, villamosozik, és kisebb az esélye is annak, hogy a sofőrök vagy a bolti dolgozók megbetegedjenek. "-csak azt ne akard bemesélni ,hogy az a pénztáros vagy gyógyszerész vagy orvos aki nap mint nap találkozik több száz/ezer emberrel az kevésbé van kitéve a fertőzés veszélyének,mint az a tanár aki a két hét alatt 2-3-szor bemegy felügyelni és több mint 2 méterre ül a diákoktól.Te ugye most viccelsz???? Mit szolnál hozzá,ha az orvosok /gyógyszerészek/eladók hasonlóképpen gondolkoznának azt nem lenne akitől gyógyszert,élelmiszert vennél?
"Ez egy későn meghozott és elkapkodott döntés volt. "-Mi volt ezen késő?Az én gyermekem is most fog érettségizni,egész évben erre készült fel,nem éri meglepetésként ,hogy menni kell.Sokkal nagyobb kiszúrásnak érezné,ha egy-két hőzöngő miatt jövőre kezdhetné elölről az egész felkészülést.
"akkor születhetett volna egy jó és kompromisszumos megoldás."-Annál jobb kompromisszum nincs,hogy aki akar az most megy,aki pedig nem az megy ősszel.
Az Eduline facebook-os oldalán tegnap indítottak egy szavazást,hogy ki akar most érettségizni és ki ősszel.88 % akar most és 12% ősszel.Úgy gondolom ez elég beszédes...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.18. 17:04:02

@Hagrid: hogy fugg ossze a fiatalkori cukorbetegseg a fertozessel? mennyire jellemzo a magas vernyomas 18 evesen? a velemenyedet sejtem, az a kerdes mire alapozod.

Ekrü 2020.04.18. 17:05:04

@bontottcsirke:
" ezek szervezett államok, jól megfizetett apparátussal,"-Aha,láttuk abból ahogy a járványt kezelték...
"nem pedig a tantestület fele nyugdíjas. "-A másik fele viszont nem.Eddig sem az egész tantestület felügyelt ....

Ekrü 2020.04.18. 17:06:53

@Hagrid: Véletlen @bontottcsirkének címeztem így bekopizom neked is:
" Ők is készültek továbbtanulni, de ezt bukták vagy veszélyeztetik saját, esetleg családtagjaik életét. "-Miért is buknák,hisz választhatják azt ,hogy ősszel mennek.De csak miattuk kicseszni a többi érettségizővel nagyon aljas dolog.Ez a tipikus "dögöljön meg a szomszéd tehene" mentalitás.
" Persze, a boltokban, áruházakban dolgozók és a sofőrök valóban ki voltak téve a veszélynek, ahogy az egészségügyi dolgozók is, ugyanakkor más szektorokban, ahol csak lehetett otthonra állították át a munkát, így kevesebb ember buszozik, villamosozik, és kisebb az esélye is annak, hogy a sofőrök vagy a bolti dolgozók megbetegedjenek. "-csak azt ne akard bemesélni ,hogy az a pénztáros vagy gyógyszerész vagy orvos aki nap mint nap találkozik több száz/ezer emberrel az kevésbé van kitéve a fertőzés veszélyének,mint az a tanár aki a két hét alatt 2-3-szor bemegy felügyelni és több mint 2 méterre ül a diákoktól.Te ugye most viccelsz???? Mit szolnál hozzá,ha az orvosok /gyógyszerészek/eladók hasonlóképpen gondolkoznának azt nem lenne akitől gyógyszert,élelmiszert vennél?
"Ez egy későn meghozott és elkapkodott döntés volt. "-Mi volt ezen késő?Az én gyermekem is most fog érettségizni,egész évben erre készült fel,nem éri meglepetésként ,hogy menni kell.Sokkal nagyobb kiszúrásnak érezné,ha egy-két hőzöngő miatt jövőre kezdhetné elölről az egész felkészülést.
"akkor születhetett volna egy jó és kompromisszumos megoldás."-Annál jobb kompromisszum nincs,hogy aki akar az most megy,aki pedig nem az megy ősszel.
Az Eduline facebook-os oldalán tegnap indítottak egy szavazást,hogy ki akar most érettségizni és ki ősszel.88 % akar most és 12% ősszel.Úgy gondolom ez elég beszédes...

Aurora86 2020.04.18. 17:07:20

Az, hogy lesz érettségi idén is 100%-ra biztos volt végig. Érettséginek muszáj lennie, különben évekre borul minden a felsőoktatásban és a munkaerő piacon. Naponta milliós nagyságrendben intézünk különböző dolgokat, semmiféle gondot nem okoz, ha a lakosság 0,6 százaléka bemegy a suliba. Ahol van a családban kocsi - ez a túlnyomórész - ott azzal, nyilván.
Írod, hogy “a végzősök közt is sok a cukorbeteg, vérnyomásbeteg...” Nem igaz, nem sok. Nyilván van, de sok ak be nevezd már. . Igen, ők bukták, mint ahogyan most nagyon sokan bukunk sok mindent különböző mértékben. Ha emiatt a többieket kizárnánk, az olyan mintha azt mondanánk, hogy mivel van aki elveszítette az állását, akkor veszítse el mindenki.
Fogalmam sincs miérz kéne belegebedni ebbe a titkároknak, a jelentkezés rég le volt adva. Ha valaki nem jön el érettségizni, az nem jön el.

ulpius66 2020.04.18. 17:09:54

Ingrid!

neked kibaszott jó sorod van!

Abból meg tudsz élni, hogy mindig mindenkivel ellenkezel!!!!!!!!!!!!!
(mi lenne, ha elkezdenél dolgozni?)

ulpius66 2020.04.18. 17:10:59

@Aurora86:

Hát te azért ezerszer értelmesebb vagy, mint ez a barom Ingrid!

Aurora86 2020.04.18. 17:18:02

Írod még, hogy ez egy későn hozott döntés volt. Márciusban nem lehetett tudni hogyan alakul a járvány, most már látszik, hogy egész kelet-európában lényegesen jobb a helyzet, mint délen - csak Ausztriát nézzétek, ha a magyar adatoknak nem hisztek. El kell indulnia az életnek lassan, egy elhúzódó leállásba többen döglünk bele mint a vírusba. Tehát a döntést korábban nem jöhetett, és nem is volt mit megbeszélni korábban.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2020.04.18. 17:27:19

@Hórukk: Nem teljesen értem, miért kellene könyörögni egy tanárnak, hogy menjen be felügyelni a munkaidejében, a fizetéséért a munkahelyére?

Munka törvénykönyve, VIII. fejezet A munkaszerződés teljesítése, 29. Alapvető kötelezettségek, (4) A munkáltató biztosítja az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeit

Na ez hol van?

:: A fertőzési rizikó messze nem olyan, hogy ez indokolná a távolmaradást a munkahelytől.

És ezt honnan tudod? Amúgy a 9%-os halálozás azt jelzi, hogy messze több fertőzött van, mint amennyit bevallanak...

ulpius66 2020.04.18. 17:28:57

@Aurora86:

Bármibe le merem fogadni, hogyha a kormány arról dönt márciusban, hogy elhalasztja az érettségit, akkor ez a barom Ingrid most azon lenne felháborodva, "hogy milyen dolog mán elhalasztani az érettségit, mikor egész Európa májusban újraindítja az iskolákat"!

TIPIKUS BALLIBSI!

DOLGOZNI, AZ BÜDÖS NEKI, DE A KÁKÁN IS A CSOMÓT KERESI!

Hagrid 2020.04.18. 17:31:09

@Aurora86: Első kézből mondom, hogy le kell adni ismét. Minden diáknak max egy héten belül nyilatkozni kell, hogy most érettségizik-e vagy a következő tanévben (ősszel/tavasszal). A februári jelentkezés most nem elég.

enrikokaruszo 2020.04.18. 17:35:25

@Flúgatlan: ez a boltbamenős példa hülyeség azért..nem ücsörög az ember egy légtérben tizedmagával három órát

enrikokaruszo 2020.04.18. 17:39:53

@Ekrü: de most az egész tantestület fog
számold ki 10-esével

ulpius66 2020.04.18. 17:41:54

@Hagrid: " Első kézből mondom, hogy le kell adni ismét. Minden diáknak max egy héten belül nyilatkozni kell, hogy most érettségizik-e vagy a következő tanévben (ősszel/tavasszal)"

Ingrid!

Azt most hova szarjak?
(Ez a mai világban kb. két kattintás a számítógépen.....)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.18. 17:42:41

@Translator +X+: tiszta folyoviz, szappan, nehany meter. ahol lopnak a tanarok, ott sajat szappant vigyenek magukkal.

Hagrid 2020.04.18. 17:43:10

@Ekrü: Azért írtam le az említett szakmákat én is, mivel ezeken a területeken képtelenség a leállás. Nem véletlenül tartják hősöknek az egészségügyi dolgozókat és a kereskedelmi dolgozókat is. Természetesen, ha az általad említett irányt követjük, azaz mindenkit hajtunk kifelé a házából, nem csak a tanárokat, akkor most sokkal durvább lenne a helyzet.
Értem én, hogy az érintettek miatt az érettségizendő többség nem akar szívni, de ez fordítva is aljas dolog. Továbbra is a legjobb megoldás az online vizsgázás lett volna és ennek az apparátusát kellett volna megteremteni március elejétől kezdve.

Ha mindenáron az írásbeli megtartását nézzük, akkor legalább megszervezését halasztani kellett volna pár héttel. Szóbeliket elvileg alig tartanak, az írásbeliket simán lehetett volna kitolni májusban, addig meg lehetett volna szervezni a következőket:

Érettségire jelentkezési nyilatkozatok leadása, iskolák termeinek átrendezése, közlekedés, ingázás átszervezése, védőfelszerelések beszerzése - már most mondom, hogy az iskoláknak nem fog menni, mert mire a fenntartóktól a pénzt lehívják, el is ment 1-2 hét... - a felügyelők megszervezése, és ami a kormányzati szinten a legkomolyabb tabu - tanárok és a legtöbb diák megelőző tesztelése. Május 18 hétfőtől indulhatott volna az írásbeli, bőven ráért volna júniusban befejezni, mivel szóbeli alig lesz. Ha ne adj Isten nem július végén, hanem augusztus közepére tolódott volna a felvételi pontszámok kihirdetése, akkor sem omlott volna össze a felsőoktatás és a munkaerőpiac, ahogy te is és mások is írták.

Ekrü 2020.04.18. 17:46:32

@enrikokaruszo:
Nos. Vegyünk egy olyan iskolát ahol 4 db végzős osztály van ,egy osztályban pedig 30 gyermek.( Ez egy nagy sulit jelent) Az 120 fő osztva 10-el.Az egészen pontosan az adott iskolában 12 db tanárt jelent.Úgy gondolom ez a tantestületnek még a fele sincs...Kíváncsian várom ,neked ,hogy lett ebből az egész tantestület...

Hagrid 2020.04.18. 17:47:59

@ulpius66: Szerinted az oktatási hivatal ilyen jól működik? :D Keress meg fideszes iskolaigazgatókat, ők is el fogják neked mondani, hogy mennyire "hatékony" a központi kommunikáció...

Ja igen...nehogy azt hidd, hogy szülői /diák részről is pár nap alatt visszajeleznek. Sokszor úgy kell könyörögni, hogy egy 1 oldalas dokumentumot leadjanak vagy átküldjenek. Ha meg nem küldi határidőre, akkor az iskola, a titkár, az igazgató, a tanár a béna és lesz lecseszve a fenntartó részéről...

Nem vagyok Ingrid, de gondolom, direkt hívsz így.

Ekrü 2020.04.18. 17:49:49

@Translator +X+:
Ezen az alapon nem kéne dolgoznia senkinek.Az orvosnak sem,zárjanak be a gyógyszertárak,élelmiszerláncok stb.Azt mindenki oldja meg az életét ahogy tudja...

Hagrid 2020.04.18. 17:53:02

@Ekrü: A 4 osztály/évfolyam nem nagy iskola, közepes méretű. 5 osztály felett mondhatjuk, hogy nagy, 3-4 osztály átlagos. A 12 tanár majdnem stimmel kb 50 főből, de kell folyosó ügyelet és tartalék is. 12-en váltják egymást teremből terembe, de kell ennyi teremhez 2 folyosós is. 14 alsó hangon, tartalékok nélkül. A tantestület kb. harmada érintett, a kérdés, hogy lesz-e elég fiatal és egészséges tanár, aki vállalja a veszélyt. Van olyan testület, ahol 40 alatti tanár ilyen méretű suliban, mint amilyet írtál van 2 db. Én is csak reménykedem abban, hogy elég lesz, de mondom....ezt így 2 hét alatt letudni, kapkodós.

Ekrü 2020.04.18. 18:20:32

@Hagrid:
"Azért írtam le az említett szakmákat én is, mivel ezeken a területeken képtelenség a leállás. "-Már miért is?Mi van akkor ha ők is elkezdenek úgy gondolkodni,hogy ha a tanároknak lehet akkor nekik is?Miért pont ők szívjanak?Pont emiatt nagyon felelőtlen az amit a PSZ és a PDSZ csinál...
"Értem én, hogy az érintettek miatt az érettségizendő többség nem akar szívni, de ez fordítva is aljas dolog."-Nekem jelenleg nincs munkám ,ezért remélem te sem fogsz pénzt keresni,mert nehogy már neked jó legyen ha nekem nem.Úgy érzed ez így rendbe lenne...? Azért nagyon kicsi az a hányad aki nem tudna most érettségizni ,nem hinném ,hogy a többségnek hozzájuk kéne igazodni.Főleg nem úgy ,hogy ők mehetnek októberben.
"Ha mindenáron az írásbeli megtartását nézzük, akkor legalább megszervezését halasztani kellett volna pár héttel."-Gondolom ahogy én sem,úgy te sem vagy járványügyi szakember.Valószínű megvan annak is az oka,hogy miért most,biztos ,hogy egyeztettek a járványügyisekkel.Mindenesetre ha a diákokat kérdezed,ők valószínű túl szeretnének lenni rajta,nem pedig nyújtani mint a rétestésztát.
"Érettségire jelentkezési nyilatkozatok leadása,"-Ezt ha jól tudom ,már le kellet rég adni február 15-ig és április 21-ig lehet módosítani.Ez már januárban is tudott dolog volt,nem hinném,hogy meglepetést okozna.
"iskolák termeinek átrendezése, "-Ezt mindig a ballagás után az érettségi előtti utolsó pénteken szokták megejteni,hisz addig tanítás van azokban a termekben.Most épp ,hogy több idő van rá,hisz nincs az iskolában tanítás.
"közlekedés, ingázás átszervezése," -Mit kell ezen szervezni?Aki akar az kocsival megy aki meg nem az tömegközlekedéssel,pont ahogy eddig az elmúlt évek során.Azt meg reméljük,hogy kedvenc főpolginknak nem jut eszébe olyan elvetélt ötlet,hogy érettségi napján kihagyja a reggeli járatokat...
védőfelszerelések beszerzése - Gondolom a fenntartó meg fogja ezeket időben küldeni,már csak azért is ,hogy ne érje szó a ház elejét.ha mégsem,majd ráértek akkor óbégatni.
"a felügyelők megszervezése,"-Az egész idő alatt 100%-ig biztos volt ,hogy lesz érettségi.Miután a suliba nem kellett bejárni dolgozni,gondolom bőven volt idő márciustól ezt megszervezni...
már most mondom, hogy az iskoláknak nem fog menni, "-Aha,te már előre tudod,hogy nem fog menni.Nem kéne megvárni május 4-ét azt utána megnézni,hogy ment vagy sem?
"hanem augusztus közepére tolódott volna a felvételi pontszámok kihirdetése, "-Jah.Azt majd augusztus közepén kezd mindenki futkorászni albérlet,kollégium stb.után.De persze mindezt úgy .hogy szeptember 1-re legyen minden kész (beiratkozással/beköltözéssel stb.) az iskolakezdésre. :)))))Ne viccelj már...

Ekrü 2020.04.18. 18:26:44

@Hagrid: 12-14 ezen nem veszünk össze....A lényeg,hogy még a tantestület fele sem kell.
"ahol 40 alatti tanár ilyen méretű suliban, mint amilyet írtál van 2 db"-Milyen 40 év alatti?Még a WHO szerint is a 65 év felettiekre veszélyes. 14 db 65 év alatti tanár meg már csak van egy 50 fős tantestületben.De ha nincs,akkor be kell rendelni az általános iskolákból,elvégre vészhelyzet van.

Ekrü 2020.04.18. 18:36:02

@Hagrid:
"Első kézből mondom, hogy le kell adni ismét. Minden diáknak max egy héten belül nyilatkozni kell, hogy most érettségizik-e vagy a következő tanévben "-Ez NEM igaz,ne vezesd félre az itteni olvasókat.Nyilatkozni
április 21-ig azoknak kell akik NEM akarnak most érettségizni vagy ( mint máskor is) módosítják az érettségijüket.
eduline.hu/erettsegi_felveteli/20200417_erettsegi_jelentkezes_modositas

enrikokaruszo 2020.04.18. 19:13:26

@Ekrü: nos, óránkénti váltásban kell ügyelni, mert a tanér nem megy ki pisálni bármikor, ugye, és vannak bizonyos kitételek, pl szakos nem mehet be, ezenkívül tartalék kell, rosszullét esetére, és folyosóügyelet, szóval jócskán több az

DFK 2020.04.18. 19:21:54

Atyavilág, mekkora meglepetés, hogy érettségiztetni kell. Úristen, lesz egy kis többlet munka.
Ezt a siránkozást, apám. Hányan örülnének annak ha azt mondanák nekik, hogy májusban lesz egy kis munka...

Aurora86 2020.04.18. 19:25:20

@Hagrid: én másodkézből hallottam, hogy nem kell, de ezen nem vitatkozom, legyen így - és akkor mi van? Leadjátok, megjegyzem nyugodtan elkezdhetitek most, 99 százalék érettségizni fog.
Írod, hogy kevés a tanár, szóljatok, bárhová bemegyek egy órán át felügyelni...
Megsúgom, lemegy ám egy érettségi folyosófelügyelő nélkül is...

Gleccsertetű 2020.04.18. 19:33:27

Ti állandóan nyígtok meg hisztiztek

Gleccsertetű 2020.04.18. 19:34:41

Nekem is dolgoznom KELL, és felfogom, h ezek nem átlagos napok, hetek most. mindegy, vergődjetek, a karaván halad.

Flúgatlan 2020.04.18. 19:38:13

@enrikokaruszo: A boltba menős példa szerintem azért védhető, mert ugyan kevesebb az ott töltött idő, de az érettségi alatt sokkal kontrolláltabbak a körülmények.

Bolt: Ha mindenki, aki egyszerre ott van, tartja is a távolságot, nem tudhatod, hogy fél órával előtted nem járt-e ugyanarra egy koronavírusos ember, akinek tüsszentése, köhögése vagy csak hangos beszéde miatt kikerülő kis cseppecskék egy része még lebeg, más része kiült arra a szappanra, amit megfogsz és beteszel a kosaradba. Nemcsak az a pillanat számít, amikor ott vagy. Egy nagy boltban tízes-százas nagyságrendű ismeretlen ment át ugyanazon a légtéren, ahol Te is átmész most az utóbbi 30 percben. És nem is tudhatod, még azt se, hogy tüsszentettek-e.

Iskola május 4-5-6-án: Hetek óta senki sem járt ott, reggel lefertőtlenítik a padokat, kilincseket, a teremben, ahol írnak a diákok, egész nap csak az a 10 diák meg az 1-2 egymást váltó tanár fog megfordulni. Fix helyre ül mindenki, nincs mászkálás, nem nyúlkál senki sem más cuccához, stb.

Szerintem óriási a különbség az iskola javára. Még akkor is, ha az iskolában több időt töltenek az emberek, mint a boltban.

(PS: Érettségiző lányom és érettségiztető tanár feleségem van. Érintett vagyok. Mégse rettegek.)

Gleccsertetű 2020.04.18. 19:38:33

@bontottcsirke: te már csak tudod milyen oktatás, szobafestő létedre rengeteg személyes tapasztalatod van.

vilagpolgar 2020.04.18. 19:56:42

Megajánlott jegy helyben adva? Érettségire? Ami egyben felvételi is?

Nekem eddig az összes járványos hírből ez döbbentett meg legjobban. Nem az hogy leáll a turozmus. Nem az hogy a FED korlátlanul önti a pénzt a piacra. Hanem Hlhogy korábban épeszűnek gondolt tanárok megajánlott jegyet akarnak, e mellett tüntetnek.

Nagyon durva, hogy vannak olyan pedagógusok az országban, akik azt gondolják, hogy a saját maguk befelé forduló agyában megszületett, térben és időben lokális, relatív, legtöbbször érzelmi faktoroktól telített véleménye, "osztályzata" alapján dönthetnek más emberek jövőjéről. Hogy egy elit gimiben a kettes máshol ötös, sőt, olyan példát old meg a speces gyerek rutinból amit egy gyenge gimiben a tanár sem tud (saját tapasztalat). Egészen elképesztő a realitás teljes hiánya egyesekben.

enrikokaruszo 2020.04.18. 20:10:46

@Flúgatlan: én se rettegek, ki mondta
viszont bármelyikünk lehet hordozó a tíz diákból és három tanárból, aki ott megfordul
ezért pl nekem érthetetlen, hogy hangozhat el olyan, hogy a diákoknak nem kell maszk
a többi megoldható, ez hülyeség

Argus_ 2020.04.18. 20:12:19

@Fernand0 Torres: A szokásos, felelőtlen, átgondolatlan kormányzati döntés: kijárási korlátozást vezetnek be, de kockára reszik 100 ezer diák és tanár életét plusz másik 400 ezer családtagét.

enrikokaruszo 2020.04.18. 20:15:21

@Aurora86: persze hogy meglesz, aztán valamelyik ügyvéd apuka, amelyiknek a hülyegyereke hármast kap, fölnyomja az egészet és le lehet játszani még egyszer....ne okoskodj már, a szabályok pont azért ilyen szigorúak, hogy mindenütt egyező feltételekkel folyjon a vizsga

Disztopia 2020.04.18. 20:22:57

@Argus_: A május első hetében megfertőzötteknél 8-14 napon belül tünetek jelentkeznek majd úgy május második felében. Minden megfertőződött vagy meghalt a kormány felelőssége lesz.

#szájbergyerek# 2020.04.18. 20:31:32

@ulpius66:
Előre lehet sejteni mi lesz május 5-én:
"A kormány nyomására meg kellett tartani az érettségit. Kérem, itt diktatúra van."
"Túl könnyű volt a ... írásbeli, nem kellett volna kivételezni a diákokkal csak azért mert vírus van."
"Túl nehéz volt a ... írásbeli, azért tekintettel lehettek volna a vírushelyzetre."
"Mekkora stresszben vannak a diákok, az érettségi körüli hercehurca miatt ezért gyengébbek az eredmények, mint tavaly. Hála a kormány áldásos tevékenységének."
"Annak ellenére, mekkora stresszben voltak a diákok az érettségi körüli hercehurca miatt, jobbak lettek az eredmények, mint tavaly. Ezt persze a pedagógusok kőkemény munkájának köszönhető."
"Mennyi többletmunka a tanároknak és ki fogja ezt megfizetni."
"Különben sem egyeztetett a kormány minden egyes diákkal, tanárral, szülővel, nagyszülővel pedig demokráciában azt úgy kellene."
"A lényeg, hogy Brüsszelig visítunk ha kell, mert itt diktatúra van."

Aurora86 2020.04.18. 20:36:28

@enrikokaruszo: rettenetes ez a kisebbségi komplexus, a hülyegyerekezés meg pláne. Remélem nem vagy pedagógus. Hány érettségi volt megismételve ilyen miatt? Ráadásul a folyosófelügyelet a diáknak előny, nem tudom, ki reklamálna.

enrikokaruszo 2020.04.18. 20:48:09

@Aurora86: így van
a folyosóügyelet is a gyerekek érdekében kell, és pont te mondtad, hogy ugyan már, te majd beugrasz...hát, ha semmi nem történik, akkor tényleg alkalmas vagy, de bármilyen rendkívüli eseményt helyismeret, a gyerekek ismerete nélkül hogy oldasz meg...egyébként pedagógus vagyok, és természetesen vannak hülyegyerekek, akik aztán felnőnek, és hülye felnőttek lesznek, beszélgettem már ilyennel itt is

m54 2020.04.18. 20:48:42

Nagyon ostoba az a rettegtető statisztika az elhunytak arányáról. Egy lényegében semmihez kötött (a tesztek számához kötött valami, amely tesztek különbözőek, és egyetlen közös jellemzőjük, hogy a legjobb is csak az adott pillanatban érvényes eredményt adja, a megbízhatóságuk a 60 -95 % között mozog).
Nézzük meg az európai halálozási helyzetet fő/1 millió lakos:

img.index.hu/imgfrm/6/7/7/2/IMG_0016036772.jpg (logaritmikus a tengely beosztása!)

Ez már tartalmaz konkrétumot! (Az 500000 főnél kisebb országok nincsenek feltüntetve.)

enrikokaruszo 2020.04.18. 20:50:21

@Aurora86: a kisebbségi komplexusod (?) meg nem az én dolgom, fordulj szakemberhez

Aurora86 2020.04.18. 20:50:50

@enrikokaruszo: igen, igazad, főleg a pedagógus szakma terhelt ilyenekkel...
Leérettségiztem a gyerekeim is a környékemen mindenki, jártam gimis tanárnővel is. Úgy érzem megtudnék oldani egy érettségi felügyeletet

Aurora86 2020.04.18. 20:53:05

@enrikokaruszo: legalább frappáns lennél, vagy humoros, vagy valami...
Figyelj: májusban érettségi, és te ott leszel majd, mint folyosófelügyelő. Tisztellek ezért, remélem helyt fogsz állni. Ha valami nem megy írj rám.

enrikokaruszo 2020.04.18. 20:59:44

@Aurora86: te próbáltál vicceskedni öcsisajt, én csak megpróbáltalak rávezetni, hol tévedsz
attól pl. hogy dugtál már légikisasszonyt, még nem vagy pilóta, ahhoz is iskolákat kell végezni...így érted?

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.18. 21:02:02

Hogyha nem tartanák meg az érettségit , akkor most azon menne a hiszti, hogy „a kormány a tanulók jövőjét veszélyezteti, mert nem engedi érettségizni őket”. Csak a nyuszi meg a sapka jól megszokott esete.

bontottcsirke 2020.04.18. 21:06:06

@Ekrü: nekem mindegy mikor ertessegiznek, csak mondom a tényeket.

Aurora86 2020.04.18. 21:08:12

@enrikokaruszo: Amikor kiosztod a lapokat, meg amikor a folyosón állsz, abban benne lesz az a rengeteg tanulás, amin eddig átestél, ebben biztos vagyok.
Öcsisajt, jézus méria, ki használ ilyen szavakat 14 éves kora után?

bontottcsirke 2020.04.18. 21:10:32

@Gleccsertetű: nem szobafestő vagyok hanem közmunkás. Petuniat ültetek a körforgalomban , hogy kedves miniszterelnökünk szép országban éljen ha arra jársz majd dudálj, visszaintegetek!

Hagrid 2020.04.18. 21:14:33

@Ekrü: "-Ez NEM igaz,ne vezesd félre az itteni olvasókat.Nyilatkozni
április 21-ig azoknak kell akik NEM akarnak most érettségizni vagy ( mint máskor is) módosítják az érettségijüket.
eduline.hu/erettsegi_felveteli/20200417_erettsegi_jelentkezes_modositas"

Erről beszélek én is, április 21-ig kell eldönteniük, hogy érettségiznek-e vagy sem. Erre mondtam, hogy nyilatkozniuk kell? Mi itt a félrevezetés? Írtam, hogy nyilatkozatot kell leadniuk, hogy érettségiznek-e, van rá kemény szűk hetük, hogy eldöntsék. Ahogy írtam, 20-án úgy kell majd sokaknak könyörögni az iskolavezetéseknek, hogy küldjék már el ezt a nyilatkozatot. Ez a tapasztalat hasonló eseteknél.

"-Jah.Azt majd augusztus közepén kezd mindenki futkorászni albérlet,kollégium stb.után.De persze mindezt úgy .hogy szeptember 1-re legyen minden kész (beiratkozással/beköltözéssel stb.) az iskolakezdésre. :)))))Ne viccelj már... "

Ez alapból így szokott menni, ugyanis nem szeptember 1-én van az egyetemi beiratkozás, hanem szeptember 2. hetében. Attól, hogy ez szeptember 4. hetére csúszik, épphogy nem kell kapkodni az albérlettel, amivel amúgy mindenki kapkod augusztusban, ezt saját bőrömön tapasztaltam. :D Nincs itt hiba, 2 hetet kibírt volna a kormány ahelyett, hogy orosz rulettet játszik diákokkal, hozzátartozókkal és tanárokkal. Ha a járvány tényleg csak most durran be, akkor az érettségi erre jókora lapáttal rá fog most tenni és ennek a diákok szülei és nagyszülei fogják meginni a levét. Ha nem te, akkor más, de ahogy érzem, jelenleg csak a gyermeked és a továbbtanulás a lényeg, ha te kerülsz intenzívre és mész haza 2 hét után, akkor természetesen más a menyasszony fekvése, de gondolom ez a kockázat most mellékes. Akkor hajrá, jöjjön a 4-ig érettségi, mikor Müller Cecília és Orbán Viktor is a járvány bedurvulására számít. Az a néhány negyvenes és ötvenes meg nem számít a nagyszülők mellett, értem...a lényeg, hogy az élet megy tovább. Mehetne! De ahogy írtam, ezt már elszúrták, eddig kellett volna nagyobb szigor, maszkok az embereknek, lokalizálni a fertőzötteket és akkor igen, indulhatna újra az élet 1 hónap takarékláng után. Na mindegy.

Hagrid 2020.04.18. 21:17:10

@DFK: A tanároknak van munkájuk. Az érettségi nem az alapmunka része, külön kinevezéssel jár, ahogy egy kommentben leírtam. Ha önként lesz elég jelentkező rá, akkor ez nem jelenthet most sem gondot, mert kevés tanárt érint. A diákok és családtagjaik már többen lesznek, akiket érint, de nincs kivárás, 4-én el kell kezdeni, hát ámen...

Ja igen, a szemétláda EU 350 milliárd forintot ítélt meg tegnap Magyarországnak a gazdaság újraindítására, remélhetően ez tényleg munkahelyek beindítására lesz fordítva és akkor nem csak a tanárnak lesz munkája, hanem neked is.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.04.18. 21:27:37

@Hagrid: hehe, ez szoban mukodik es amugy rendkivul idegesito, de irasban nem megy, barki elolvashatja ki mit irt elozoleg, szorol szora. szoval a magas vernyomasos es cukorbeteges allitasokra valami forras? vagy vegyuk bloffnek?

Hagrid 2020.04.18. 21:28:28

@Aurora86: Nálunk minden érettségiző megkapta a nyilatkozatot, amit ki kell tölteni. Erre mondtam, hogy első kézből, de előfordulhat, hogy más iskola, másképp intézi.

A folyosóügyelet és a teljes ügyeleti beosztást szigorú szabályok szerint kell megcsinálni. De nem kötözködöm, lesz folyosó ügyelet is - a mosdók használata miatt - mert kell, és feltehetően lesz elég jelentkező tanár is. Mondanám, hogy az idős kollégák miatt aggódom, és a 40-esek miatt is, mert igenis, köztük is lehet krónikus beteg, sőt tudok velem egyidős fiatalabbról is, akit elvihet a betegség, szóval legalább abban bízom, hogy ez nem lesz akadály, ugyanakkor a diákok, akiknek 10%-a veszélyeztetett (sorry, ez nálam soknak számít) és a hozzátartozóik, a szüleik, nagyszüleik, sok-sok ezer ember, ezzel nagyobb a baj. Most szinte sok busz és villamosjárat üres, a metrókon is lézengenek az emberek, ami nagyon jó a járvány lelassítása szempontjából, igaz még jobb lenne, ha lenne az embereknek elég jó minőségű maszk, mint Szlovákiában vagy a távol-keleten. Most a járvány idehaza eléggé robbanás előtti pillanatban van és ezt a szakemberek, kormánytisztviselők is tartják, szóval ez orosz rulett a szememben. És nem magam miatt aggódom.

enrikokaruszo 2020.04.18. 21:29:08

@Aurora86: ...aki gyerekek közt forog pl. ... egy csomó szempontból frissen tart...egyébként bizonyára tudod, hogy minden munkakörben vannak rutinok, és kihívást jelentő feladatok, veled is milyen jót dumcsizunk, (pedig én unlak már, csak látom, hogy igényled, biztos voltak kudarcaid az életben, és most le akarod verni egy tanáron, örülök, ha kicsit már jobb:)

Hagrid 2020.04.18. 21:31:33

@vilagpolgar: Pont a megajánlott jegyet nem érzem jó megoldásnak, annak idején én is szívtam az év végi jegy miatt. Amúgy pedagógus javítja az írásbeliket és pontoz a szóbelin, szóval az is elég szubjektív lesz... Az emelt szintre gondoltam sokáig, hogy objektív, de volt osztályomat olyan szinten megszivatták emelt szóbelin, hogy csak pislogtam és nagyon irracionális módon. A baj az, hogy ezekben a hetekben megy erről a vitánk itt a blogon és nem március elején, akkor kussolt az ország vezetése és úgy kellett könyörögni, hogy legalább ideiglenesen zárják be az iskolákat.

Hagrid 2020.04.18. 21:38:08

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Nem, rohadtul mérgesek lennénk mi pedagógusok, a diákok és a szüleik is, hogy ezt a hülye lépést lépik meg. A megajánlott jegy félmegoldás, ahogy írtam is, messze nem a legjobb. Viszont az, hogy május 4-én a járvány berobbanása táján gond nélkül megtartani, na az is felelőtlenség. A tanárok többsége néhány hét halasztást kért, a szakszervezet megajánlott jegyet, ami kényelmes, de nem jó megoldás. Én online érettséginek örültem volna, de az ebben az országban kizárt...jelenleg.

DFK 2020.04.18. 22:01:21

@Hagrid: nekem van munkám. És a plusz feladatra nincs külön megbízás, külön szerződés. Egyszerűen kényelmesek vagytok. A versenyszférát fél évig se bírnátok. Különleges helyzetben mindenkinek rugalmasnak kell lennie.

enrikokaruszo 2020.04.18. 22:06:31

@DFK: volt vállalkozásom több mint tíz évig, voltak alkalmazottaim...és egészen más jellegű a terhelés, nem lehet összevetni

Hórukk 2020.04.18. 22:15:00

@Hagrid: Ezeket a részleteket nem ismertem, de majd az igazgató eldönti ebben az esetben, hogy online órát fontosabb tartani, vagy helyette érettségit felügyelni. Egyszerre mindkét dolgot csinálni úgysem lehet. A tinédzserek között a halálozási arány kb nulla, komoly következményektől nem kell tartani náluk. Aki mégis nagyon fél, az érettségizhet később is, úgy tudom.

pingvin01 2020.04.18. 22:28:52

Ha már ragaszkodott a kormány az érettségihez, sokkal értelmesebb lett volna csak szóbelit tartani, mert akkor egy diáknak összesen egyszer kell bemennie az iskolába, nem tantárgyanként külön-külön. És időben is el lehetett volna húzni, hogy minden napra kevés vizsgázó jusson (de a szóbelik eleve júniusban szoktak lenni, azaz készülni is lett volna jobban idő, az online oktatással sem kellett volna egybeesnie az érettségiknek, a járvány is talán kezdett volna visszahúzódni, és lelkileg is jobb lett volna a diákoknak, személyesebb, egy szóbelin segíteni is jobban lehet jó kérdésekkel, ha valaki leblokkol stb.). Nem is értem, hogy ez az opció miért nem merült fel.

Hórukk 2020.04.18. 22:29:24

@Translator +X+: Veszély mindig és mindenhol van, kieshetsz az iskolaablakon, fejedre eshet a történelemkönyv stb. A veszély mértékét és hogy ez a konkrét veszély most akadályát képezheti-e a munkavégzésnek, azt most majd Orbán és az operatív törzs megmondja, mert ez az ő dolguk.
Kérdezed hogy honnan tudom, hogy ez a veszély nem olyan magas: nos sok más munkavállaló bejár dolgozni, nincs teljes leállás az országban.

enrikokaruszo 2020.04.18. 22:57:22

@Hórukk: Ott a fesz, hogy mióta haza lettek küldve gyerekek és tanárok, a csapból is az jön, hogy maradj otthon, meg a listák, hol hányan haltak meg...a helyzet súlyosságának reális megitélése ezért elég komoly akadályokba ütközik

Vén motoros 2020.04.18. 23:39:33

Egyik ismerősöm is most fog érettségizni. Se benne, se a családjában még gondolati síkon se merült fel, hogy ne menjen el MOST. A gyerek is érettségizni akar, és nem ősszel, hanem MOST. Amúgy az a béljóslás kategóriája, ha valaki már msost tudja, hogy - szeptemberre halasztott érettségi esetén - akkor jobb lesz-e a járványhelyzet mint most, vagy rosszabb?
Azt meg, hogy az egyik pedagógus-szakszervezet a a tanárokat az érettségi vizsgák tömeges szabotálására bújtogatja, az az én szememben az alkotmányos rend megdöntésére irányuló szervezkedésl lázítás, és prímer hazaárulás.

Ekrü 2020.04.18. 23:45:08

@Hagrid:
"Erről beszélek én is, április 21-ig kell eldönteniük, hogy érettségiznek-e vagy sem. "-Gondolom ez azért nem annyira nehéz.Aki cukorbeteg az cukorbeteg lesz április 21-én is ,az pontosan tudja már most is ,megy vagy sem.Ráadásul az egyéb módosításokat is április 21-ig kell leadni,ez pedig tudott dolog volt már januárban is.
"Ahogy írtam, 20-án úgy kell majd sokaknak könyörögni az iskolavezetéseknek, hogy küldjék már el ezt a nyilatkozatot. Ez a tapasztalat hasonló eseteknél."-Gondolom ez a tapasztalat az elmúlt évek tapasztalata,amikor még a koronavírusnak a hírét sem hallottuk.Tehát annak ,hogy könyörögni kell a módosítások leadásáért annak semmi köze a koronavírushoz,sokkal inkább az emberi hanyagsághoz.
"ugyanis nem szeptember 1-én van az egyetemi beiratkozás, hanem szeptember 2. hetében. "-Igen ,vannak olyan egyetemek ahol szeptember 2.hetében,de sok más egyetemen nem így van.Pld. többek között az orvosi egyetemeken.(Semmelweis- szept.6. , Szegedi orvosi aug.31-szept 5.)Szóval azért nem árt ha szeptember 1-re az ember gyermeke már ott lakik az egyeteme városában.
"Ha a járvány tényleg csak most durran be, akkor az érettségi erre jókora lapáttal rá fog most tenni "-Ha már lapátról beszélünk ,szerintem sokkal kevésbé veszélyes jelenleg az érettségi,mint az amikor kedvenc főpolgink ritkította a BKK járatait azt tömögek utaztak a buszokon.Érdekes akkor nem olvastam a felháborodásotokat itt az Indexen....
"Most szinte sok busz és villamosjárat üres, a metrókon is lézengenek az emberek, ami nagyon jó a járvány lelassítása szempontjából,"-Ez annak köszönhető,hogy az emberek saját kocsival járnak mindenhová,hála a bevezetett ingyen parkolásnak.Amúgy manapság a legtöbb fiatalnak van jogsija,ha pedig nincs akkor el is viheti őket apu/anyu,no meg a járatokat is lehet (sőt kell) sűríteni arra az időszakra amikor zajlik az érettségi.

Hórukk 2020.04.18. 23:49:06

@enrikokaruszo: Ez nem a te feladatod, a kockázatbecslést az állam megteszi helyetted és azt mondja, hogy több érdek fűződik az érettségik lebonyolításához, mint amekkora többletrizikót jelent. Ha a rizikó elviselhetetlen lenne, akkor senki nem dolgozna az országban. Ehhez képest nagyon sokan dolgoznak nap mint nap az országban.

ebella 2020.04.19. 03:56:48

Én a Fidesz ellensége vagyok, de érettségizni kell! A kockázat nem túl magas, főleg a korosztályban nem. Más is jár a városban (vásárolni, melózni minimum) és örül, hogy dolgozhat, nem rúgták ki. Pedig köztük is vannak szép számmal krónikus betegek, még a sokkal veszélyeztetettebb korosztályból is, mint például a hatvanon felüliek. (Ugye most hatvanöt, vagy éppen hatvannégy, a nyugdíjkorhatár. Mégis dolgozni kell!)

Szóval érettségizni kell, és egyáltalán nem mindegy mikor. Nem muszáj mindenért feleslegesen rinyálni!

TheKillers 2020.04.19. 08:16:48

Fu bazz, tipikus tudálékos hisztizös tanár, aki majd nem megy be felügyelni.. a Lidlbe bezzeg elmész, meg elvárod az ápoloktol kezdve mindenkitöl hogy bemenjen dolgozni..
Rühellem a tudálékos fajtádat, aki azt hiszi mindenkinél okosabb, mindenkit kioktathat mert ö pedagogus, elvégzett egy gagyi büfészakot mondjuk egy mérnöki szakhoz képest, követeli a fizetésemelést a közösböl (azaz tölem!), holott igy is jobban keres mint más közfizetésüek és többet lébecol mint a versenyszférások, teljesitménymérés meg nincs..
Csak az arc nagy, azok a tanárok akik átléptek versenyszférába, hamar letört szarvskkal visszakullognak, mikor kiderül hogy méröszámok vannak a munkájukra, és nem lehet észt osztani kéretlenül, mert a kollegák kiröhögnek vagy szimplán kib*sznak..
:))

Maxim Tsigalko 2020.04.19. 08:27:36

Nem kellett volna ilyen bő lére ereszteni ezt a bejegyzést, elég lett volna, ha annyit írsz: nincs kedvem érettségiztetni

2020.04.19. 08:28:03

Én azt nem értem, hogy ha csak írasbeli, miért nem lehet az eredeti érettségi időszak végére halasztani? Vagy akár még későbbre, hiszen a ponthatárhúzás még odébb van.

Buchhalter 2020.04.19. 10:16:26

@Hagrid: lehet,hogy tanár vagy,de gazdasági szakemberként idióta vagy.Ja,azért lettél tanár.Dobálózol Dél-Koreával meg totál lezárással. Nézz utána,hogy az elmúlt 20 év során hány millió Dél-Koreai intett búcsút az általad sztárol országnak. Csak kezdésnek : kötelező heti 50 óra munka ,elvárt túlóra, a vezető réteg feudális szinten bánik a bérrabszolgák millióival,zsúfoltság, az iskolákban a felesleges magolás divik,óriási pénzeket költenek és ölnek a katonaságba.Szóval a megszorításokkal lehet kevés ember hal bele a koronába ,de utána a a munkanélküliség és az abból fakadó halálozások sokkal drágábbak lesznek.És ezt nem én mondom ,hanem elismert közgazdászok.Szerintem te is feleslegesen hisztizel és egy olyan ellenzékben látod a megváltást akik még nagyobb szarba rántanák az országot!

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.19. 10:19:20

@Hagrid: Miért, mikor kellene? Várhatóan a nyáron sem lesz jobb a helyzet, inkább rosszabb. Minél előbb meg kell tartani, de ugye májusnál előbb nem nagyon lehet.

Ekrü 2020.04.19. 10:31:35

@Dev_: Ezen az alapon tiltakozhatna az egészségügyi dolgozók vagy a kereskedelmi dolgozók szakszervezete is,hisz ők sokkal jobban ki vannak téve a fertőzésnek.Na,az mennyire tetszene...?

lenörd hofstadter 2020.04.19. 11:08:06

Simán meg lehetne oldani az érettségit, ha nem a fideSS még középiskolát sem végzett komcsi párpropagandistáira lenne bízva hanem gondolkodó, értelmes és tanult emberekre. De sajnos a semmihez sem értő ócska szar potentátokra bízták, a tudás nélküli hatalom meg mindenhol káoszt eredményez.

A tanulatlan ostoba koszos tolvaj csúti cigány ezt is hazavágja mint minden mást amihez köze volt, van és lesz.

Kotit 2020.04.19. 11:13:01

Az a gáz, hogy irgalmatlanul sok egybites ember van. A fideszes fikáz mindent, amit az ellenzék mond/tesz (sokszor jó okkal, de a lényeg a mindent), és elfogad mindent, amit pártunk és kormányunk mind; az ellenzéki ugyanez fordítva. A "vesrenyszférás" fikázza a tanárokat stb.
A lényeghez: amit ezek szerint sokan nem vesznek figyelembe, ha én egy boltban elmegyek egy fertőzött mellett, van rá esély, hogy elkapom, ha egyikünkön van maszk, akkor ez az esély csökken. Ha egy teremben 10+1 ember közül valaki fertőzött és 3-4 órát egy légtérben ülnek, akkor szinte biztosan elkapják többen is. Aztán pár nap múlva más rendben üldögélnek a termekben, így megfertőznek másokat is (meg a folyosón, bejáratnál stb.). Ha a 100-150 diák és 30-40 tanár között lesz egy fertőzött május 4-én, akkor május végén 50-100 fertőzött lesz. És a tizenévesek nem veszélyeztettek, ami visszaüt abban, hogy esetleg észre se veszi, hogy elkapta és "vígan" fertőz tovább...

Kotit 2020.04.19. 11:17:07

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: A legtöbb modell és az esetszámok alapján májusban lesz a tetőzés, amit az érettségi megdob és megnyújt.

Kotit 2020.04.19. 11:18:16

@ebella: Legalább azt leírnád, hogy az miért nem mindegy mikor van az érettségi...

ebella2 2020.04.19. 11:21:26

@Kotit: Vannak tudósok, aki pár napja bebizonyították egy tudományos igényű kísérletben, hogy a szokásos maszkok nem védenek meg semmitől. Ami meg megvédene, azt nem lehet hosszú távon hordani és ráadásul igen kellemetlen a viselése. De ezt már sokan mondták előtte is, csak nem támasztották alá csak gondolták a tapasztalataik és tudásuk alapján.

Szóval semmi nem biztos. Az sem, hogy ha van fertőzött, az mindenkit megfertőz. Gondolj csak bele, h a családban egy valaki megbetegszik, de a többi családtag nem kapja el, pedig együtt élnek, nem csak három órát vannak együtt. Erre is van számtalan publikált tapasztalat.

ebella2 2020.04.19. 11:27:33

@Kotit: Azt hittem egyértelmű. Most készülnek, tanulnak, van egy tudásszintjük. Ezt bármeddig fenntartani képtelenség, viszont újra nem tanulsz, mert már tudod. Fiatalon, biztos nem. Én mondjuk nem tanultam soha, minden megmarad az agyamban (főleg fiatalon megmaradt), de másokat láttam vizsgára készülni. Aki azt mondj, ugyanúgy emlékszik arra amiről fél, egy éve tanult, mint amiről a múlt héten (és itt rengeteg tanulnivaló lenne), az többnyire hazudik, vagy zseni. Az meg kevés van.

marosy 2020.04.19. 11:35:23

Micsoda aljas gecihorda ez a tanári fekália banda. Németországban és Dániában és több más országban visszaindítják az iskolákat és itthon ezek a szarháziak még az érettségire sem hajlandóak. A munkáltató rendelkezik a szabadság több mint feléről és bele kell egyezzen, ha valaki szabadságra megy. Aki meg nem hajlandó dolgozni azt ki kell rúgni a gecibe.

ebella2 2020.04.19. 11:43:59

@marosy: Mitől vagy ennyire ideges? Minden szakmából vannak akik kevésbé félnek a vírustól és vannak akik jobban. Egy csomó bolt bezárt, pedig nem kötelező nekik. Három szemüvegesből kettő bezárt. Nyilván a harmadikban csináltattunk szemüveget az asszonynak. A másik két cégnek nem kellett a majd százezer egy szemüvegért. És nem mi voltunk az egyetlen vásárlók. Aki nyitva maradt, az kaszál.

De országokban is eltérés van. Dániában nézem, elkezdődött újra az iskola. Egy maszkot sem láttam, sem gyereken, sem szülőn, sem tanáron, pedig többen haltak meg mint itt, ha jól tudom. Egyet se. Svájcban meg állítólag csak az öregek hordják, senki aki fiatal.

marosy 2020.04.19. 11:44:53

Svédországban, akire mekkaként tekintenek a liberálbolsevik gecihorda tagjai, be sem zárták az iskolákat a járvány idejére. FOLYIK AZ OKTATÁS SVÉDORSZÁGBAN.

marosy 2020.04.19. 11:47:07

@ebella2: Svédországban, akire mekkaként tekint a liberálbolsevik horda, le sem állították az iskolákban a tanítást. SVÉDORSZÁGBAN TOVÁBB FOLYIK AZ ISKOLÁKBAN A TANÍTÁS JÁRVÁNY IDEJÉN.

ebella2 2020.04.19. 11:52:46

@ebella2: Tévedtem. Március harmincadikán kb. annyi halott volt Dániában mint itt. Viszont nem hordanak maszkot. Legalábbis, annyian nem mint itt. Itt a fele kb. hord, ott meg iskolában sem, senki, akit láttam. Nálunk nem hiszem, hogy olyan képeket lehetne csinálni.

Hagrid 2020.04.19. 12:10:11

@TheKillers: Nem voltam Lidl-ben, semmilyen boltba nem megyek, komolyan veszem a kormányod utasítását. Azonban már vártam a tipikus blog.hu-s arctalan megmondó embereket, akik csak személyeskedni tudnak. Rossz hír: az egyetemi diploma ugyanolyan nehéz mindegyik egyetemen. Felőlem lehetsz mérnök - bár kétlem, hogy az vagy - de ha ennyire utálod a tanárokat, akkor tanítsd te a gyerekeket. :D Ja és nettó 160-190 közt, csocsi!

Hagrid 2020.04.19. 12:12:00

@ebella: Egyetértek, mindenképp kell megoldás az érettségire és a felvételire is, ezért írtam a posztot fent. A gond ugyanaz, mint a járvány kezelésénél. Kellett volna sok ellenőrzés, teszt, de az egészségügyi rendszer recseg-ropog, nincs rá felkészülve, kevés a laboros, nincs aki elvégezze a teszteket tízezres számban. Oktatással ugyanez a helyzet, ráadásul a döntéseket halogatták, így most akárhogy is lesz, ideális megoldás nem születhet.

Hagrid 2020.04.19. 12:15:06

@m54: A kép óta eltelt kis idő, Spanyolországban a 350 körüli érték már 500-ra emelkedett és még nőni fog, Olaszországban is, a Briteknél is magasabb, az amcsiknál ég tudja, hol áll meg a szám. A térség alacsony értéke jó, épp ezért nem szabad hagyni, hogy elszabaduljon. Ésszerűtlen pánikkeltés szerintem is rossz, de elbagatellizálni sem szabad, nem ebola, de nem is egy szimpla influenza.

enrikokaruszo 2020.04.19. 12:15:07

@marosy: üres álláshelyek vannak mindenhol, okoska

Hagrid 2020.04.19. 12:18:23

@Maxim Tsigalko: Mivel azért írtam - segítek a szövegértési hiányosság leküzdésében - mert szeretnék érettségiztetni. A lehetséges alternatívákat leírtam, amellett még lett volna elég ötlet, de ha már marad is a kormány verziója, hadd érezzek ellentmondást abban, hogy Orbán Viktor azt mondja, most kell komolyan venni, szigorítani, mert a robbanás előtt áll a járvány - míg Maruzsa szerint május 4-én kezdünk és kész és mindezt április közepén bejelentve. A szakemberek maszkot javasolnak, Szlovákiában kőkemény büntetést kapsz, ha maszk nélkül mész utcára, nálunk kóricálhatsz maszk nélkül és érettségizni is maszkok nélkül fog a többség, mert nem juttatnak feltehetően eleget. Pardon, lehetne, de a sulikra bízták a beszerzést. Vagy akkor most nincs x millió maszk a reptér környékén? :D

Hagrid 2020.04.19. 12:19:28

@Zabalint: Ott a pont, ezen agyalok én is. Biztonságosabbá is lehetett volna tenni az érettségi levezetését, ha rendesen felkészül minden érintett.

ebella2 2020.04.19. 12:23:45

@Hagrid: Tegnap mondta egy szakember, hogy nincs meg a szükséges alapanyag a tesztekhez. És beszerezni is nagyon nehéz, senki nem akar eladni. Amit magunk tudunk, azt legyártjuk, de van amit nem tudunk legyártani. Ezért sumákolnak a tesztekkel, gondolom kínos elismerni, hogy nem tudunk szerezni, amennyi kellene.

Hagrid 2020.04.19. 12:24:58

@Buchhalter: A személyeskedést eleresztem azzal, hogy bőven tanultam egyetemen országok gazdaságáról is. :D Kiemelted Dél-Koreát (bár írtam Japánt, Tajvant és Ausztráliát, de még Szlovákiát is). Szövegértés még egyszer: nem az a cél, hogy rúgjunk ki mindenkit, legyen öngyilkos fél Korea, mert a munka az életük a Távol-Keleten, nem! A rövid leállást a gazdaság sem érzi meg úgy, mint sok európai országban azt a "félig leállunk, félig nem" mentalitást, amivel próbálkoznak. Ez a teszetoszaság dönti romba sok ország gazdaságát. Amit hiányolok az a koreai, japán, ausztrál, tajvani, szlovák szigor. Isten ments a hosszú leállástól, az állam sem tud saját és nemzetközi tartalékokból kisegíteni vállalkozásokat. Az ilyen járványt az elején kell megfogni és kőkeményen, lokalizálva. Vagy írjuk át a covid-ot ebolára. Na akkor lenne csak pánik! Az egy sokkal durvább fertőzés, ott nem is lenne kérdés, hogy egészségügyi és katonai alakulatok járnák már első napokban az érintetteket, vizsgálnának, tesztelnének. A covidba meg belekakkantottak...hurrá. Most tessék, húzódik, és a kormány várja, melyik héten durran be a szám és lesz sok ezer - lásd kórház kirürítések.

Hagrid 2020.04.19. 12:26:55

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Igaz, bár ha március elején átgondolták volna és egyeztettek volna a főbb szervezetekkel, akkor előrébb lehetett volna hozni április 20-ra pl de akár 13-ra is. Ezen a 2-3 héten a tanulmány már nem múlt volna. A 2-3 héttel későbbre tolás is csak azért lett volna jobb, mert komolyabb óvintézkedésekre és tesztelésekre lett volna lehetőség.

Hagrid 2020.04.19. 12:28:33

@Kotit: Pontosan...sok diák és még több családtag lesz beteg. És még csak szándék sincs arra, hogy leteszteljék az érettségizőket és a tanárokat érettségiig.

Hagrid 2020.04.19. 12:31:40

@marosy: Felhívom mindkét bitet a fejedben arra az apróságra, hogy a tanítás most és májusban is menni fog, arra is, hogy a távoktatást minden párt - a fideszed is - kérte márciusban már-már az utolsó pillanatban. Emellett Európában tesztelnek, lokalizálnak rendesen, csökken a fertőzöttek száma - kivéve Spanyolországot, Olaszországot, Franciaországot és Angliát, tehát a lazítás a jobban állókat (német, dán) érinti. Svédország és Norvégia kezdettől fogva más utat jár. Lehet azt is, de azért dönteni nem ártott volna idehaza is, nem csak szerencsétlenkedni szigorral-mégsem szigorral.

Hagrid 2020.04.19. 12:38:28

@Ekrü: Jól elkanyarodtunk az aktuálpolitika felé. Az egyetemekre visszatérve, a külföldi rendszerek is rugalmasak, sok helyen a tanév nem szeptemberben kezdődik, így a nemzetközi továbbtanulásra sem augusztusban kell készülni. Nálunk kis rugalmasság elég lett volna, de megjegyzem még egyszer, júniusban alig lesz szóbeli, bőven elég lett volna az írásbeliket is június közepéig befejezni, júliusban meg tudták volna húzni a kényelmes egyetemek is a ponthatárt. Ennyit erről a "megoldhatatlan" problémáról.

Buszok, járatok: sok már csak 1-2 utassal járt, a sofőrök mögött elzárták a járatokat helyesen. Így tehermentesíteni lehetett a sofőröket is, legalább őket is kevésbé veszélyeztetik. Azért nagy tömeg nem lett.
Autók: igen, most a parkolók vannak megtömve. Végül is mindegy, nem ezen múlik, hogy hogyan utazik sok ember. Március eleje óta csak a tilitolizás megy, a fertőzések nem álltak le, tesztelni nem tesztelnek eleget, nem szánják rá a pénzt, laborosokból évek óta hiány van, durvább, mint az orvoshiány. Így járványt nem lehet kezelni, innentől már tényleg kár szigorítani.

Hagrid 2020.04.19. 12:40:15

@ebella2: Köszönöm, nincs rálátásom ennyire a szakmai, egészségügyi helyzetre, de ez még rosszabb hír. Arról tudok bent dolgozókból, hogy néhány szakemberből, radiológusból, laborosból rettenetes hiány van, de ha az alapanyag sincs, az még nagyobb gáz. Elképesztő, mennyire felkészületlenül érte az országot a járvány. Örüljünk, hogy nem egy ebola ért ide...

Fortress_ 2020.04.19. 12:45:22

@Ekrü: Azokra az esetekre nincs sajnos alternatíva. Az érettségiztetésre van:

tanarvelemeny.blog.hu/2020/04/19/erettsegi_a_jarvany_kozepen_tanarvelemeny

CCnick 2020.04.19. 12:55:37

@Hagrid: "semmilyen boltba nem megyek, komolyan veszem a kormányod utasítását." Mikor utasította a magyar kormány (rossz hírem van, a te kormányod is) az állampolgárokat arra, hogy ne menjenek boltba?

CCnick 2020.04.19. 12:56:57

@Hagrid: "Jól elkanyarodtunk az aktuálpolitika felé." Maga a poszt netto aktuálpolitika.

Gerardus A. Lodewijk 2020.04.19. 13:03:47

Szerintem szükségérettségi lehetne a megoldás. Azaz mindenki, aki 11. osztályból 12.-betovábbjutott, kapjon egy - osztályzatok nélküli - bizonyítványt, amelyben a szokásos megállapítás szerepel: felsőfokú oktatásban való részvételre alkalmas. Aztán ha később szüksége lesz az illetőnek arra a tudásra, amit az elmúlt hetekben nem szerezhetett meg, majd akkor megtanulja. Ha meg nem, akkor így járt.

Buchhalter 2020.04.19. 13:21:27

@Hagrid: burkolt személyeskedés tőled sem áll távol.de ahogy olvasom a véleményeket,te vagy a helikpter és mindenki más körülötted hülye.Gratulálok tanár úr! Életem során sok szarházi tanárral volt dolgom(lásd pofára osztályozás,idióta magoltatás, gazdag szűlők gyerekeinek mindent stb) és a rokon gyerekektől visszahallva a mai magyar tanár garnitúra még mélyebbre süllyedt. Legtöbbet a nyugdíjas korú tanárokra panaszkodnak. De vissza a farvízekre : Vuhant is hermetikusan lezárták,de sok a rejtély (hirtelen még bevallottak 1500 halottat) és vicces,de Kína szinte csak ezt az egy tartományt zárta le.A másik: továbbra is gyenge lábakon állsz a közgazdasággal.Legalább tanár létedre hallgattál volna.iípikusan az az ember vagy ,aki mindenhez ért,ja mégse. Dél-Korea is kifizeti az árát az úgymond "jó" eredményeinek.

Hagrid 2020.04.19. 13:22:56

@CCnick: Rendelek, azt szabad? Győrfi úr napi szinten - helyesen - elmondja, hogy maradj otthon, ha lehet.

Hagrid 2020.04.19. 13:24:03

@HARP3R: Jó írás, még összeszedettebben leírja a lényeget.

Hagrid 2020.04.19. 13:34:24

@Buchhalter: Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten. :D Ha normális hangnemben jön a kommentelő, akkor két esély van, vagy egyet értek a kommentjével, vagy nem. Fent volt mindkettőre példa, vita több, de nyilván főleg azok kommentelnek, akik nem értenek velem egyet.

"Sok szarházi tanárral volt dolga" - Kölyökkorom óta szivattak tanárok, agyba főbe, láttam részre hajlást is, sokszor húztam a rövidebbet, még sem fogalmazok ilyen alpári módon. Gondolom, ha épp nem értesz egyet egy orvossal, bolti eladóval, gazdával, gyári betanított munkással, akkor ők lesznek "szarháziak"? Ha már nyugdíjas tanárok: sok idős kollégám 20-30 év alatt alkalmazkodott a digitalizációhoz, internethez és a gyerekek imádják. Mások nem, nyilván nem tudtak megújulni, ragaszkodtak a 30 éves megkövesedett módszerekhez. Ez nekem sem teszik, de egy 60 éves öregedő tanárt nem nevezek szarházinak, akkor is, ha sok fejfájást okoznak házon belül, mint tanárnak vagy akár mint szülőnek is.

Miután kielemeztük a tanárutálatodat :D nézzük ki a helikopter. Több kommentben is egyetértésemet fejeztem ki, leírtam azt is - tesztalapanyagok kapcsán - amiben nem vagyok otthon és örülök, ha plusz információkat írnak. Ha valaki pártnyalonc, akkor sokat nem tudok vele kezdeni, le sem reagálom inkább.

Vuhant és Kínát direkt nem írtam, mert valahogy nem hiszem el, hogy 80 ezer fertőzöttnél beütötték a szeget a statisztikába és szinte alig van új beteg március óta... A felsorolt országokat meg direkt kerülöd. :D Legközelebb Indiára hivatkozol? Őket sem írtam, ahogy Kínát sem.

Dél-Korea - ha már rajta lovagolsz - nem ezt sínyli meg. Ők teszteltek a legtöbbet, ők vették a legkomolyabban a korlátozásokat. A vállalataikat is rendbe lehet tenni. Az öngyilkosság a Távol-Keleten meg sajnos nem újkeletű probléma. Ha máshogy kezelik a problémát, akkor is beütött volna. Ja igen, egy világjárványnak az egész világgazdaság kifizeti az árát. Ez elkerülhetetlen. A konkrétumok a közgazdaságtan kapcsán látom elfogytak, maradt a személyeskedés. :D

TheKillers 2020.04.19. 13:36:59

@Hagrid: csak szerinted ugyanolyan nehéz minden diploma.. ;)
Én tanitom jelenleg a gyerekeimet, méghozzá kiváloan és gyorsan.
Ha nem tetszik a lóvé, vállalkozz, vagy tanulj "ugyanolyan" könnyü programozást pl haha hamar belebuknál, itt nem ölel át az állam gondoskodó kis keze az én adómból, ha szar vagy fejreállsz, ez az amit nem értesz.
Élvezd ki, hogy helyetted a szülök tanitanak, egyetlen dolgod egy kis feladatkiosztás meg egy kis adminisztráció ( tudom, neked ez utóbbi több órás küzdelem és fejfájás, de hidd el, másoknak ez pikk pakk megy ;) )
Nem az a dolgod, hogy höbörögj, csak egy kis porszem vagy, aki leadja a tantervet, jol vagy szarul, a kutya nem ellenörzi, szoval ne blogoljál, hanem csináld jobban a munkád, vagy ha nem tetszik, válts.
Ez a rinyálással kevert tudálékosság nevetséges.

Maxim Tsigalko 2020.04.19. 14:10:08

@Hagrid: Az egyik javaslatod az év végi jegy, aminél semmi dolgod nincs. Nem kell javítgatni, felügyelni, csak fogod az eddigi jegyeket, és azok alapján adsz egy jegyet.
Aztán írsz egy ilyet: "mert nem, nem megyünk be vizsgáztatni."

És akkor higgyem el, hogy te szeretnél érettségiztetni?

Hagrid 2020.04.19. 14:10:52

@TheKillers: Hú anyám, csak úgy röpködnek az érvek! Ja nem. :D Csak a személyeskedések. Nyilván címet és telefonszámot nem adok, de pár apróság: tudok programozni, a közoktatás további leépülését látva már pár éve B tervem, hogy továbbképzem magam és átgaloppolok a programozásra. :D Szóval ez mellé ment... De a lényeg, hogy sérelmeid és a fenti poszt narancsszívedbe taposása miatt fröcsögsz egy picit. :D
Vicces, hogy járod az indexet és a blogokat, majd ha valami politikailag a lelkedbe gázol, akkor villantasz pár kommentet, aminek köze sincs a poszthoz, kb annyi, hogy "ne blogolj, menj dógozni" - ja te meg menj, játssz, tanulj a gyerekeiddel, ahogy én is teszem a munka mellett és ne kommentelj, ha nem megy. :D

Maxim Tsigalko 2020.04.19. 14:13:28

"legalább a május 4-i kezdést kitolhatták volna 11-re vagy 18-ra"
"ha március elején átgondolták volna és egyeztettek volna a főbb szervezetekkel, akkor előrébb lehetett volna hozni április 20-ra pl de akár 13-ra is."

Döntsd már el, hogy előrébb hozzuk, vagy toljuk el.

Hagrid 2020.04.19. 14:16:00

@Maxim Tsigalko: Mert nem most kellene, amikor kiürítik a kórházakat, naponta száz új fertőzöttet diagnosztizálnak és bevallottan a tisztifőorvostól kezdve a szakpolitikusokig is várják, hogy berobbanjon a járvány. Igen, a jelen - elcseszett - helyzetben ez lett volna a legkényelmesebb és legbiztonságosabb megoldás. Bár felette kifejtettem, hogy mik vele az aggályaim és kommentekben is ezt hangoztatom, a szubjektív év végi jegyekkel van gond bőven...

Leírtam azt is, hogy végigtesztelve a végzős diákokat, felügyelő tanárokat május közepéig, a sulikat ellátva maszkokkal, na ez már járható út lenne. Enélkül szerinted mi lesz ebből? Orbán Viktor szerint május 3-ra tetőzik a járvány...érettségire meg semmi védekező előkészület? Akkor nem, lehet kommunistázni, terroristázni, ránk kenni az egészet. Ezt nem így kellett volna, mi ugyanis készen álltunk, de párdon, március óta léptek valamit? Semmit, pedig 16-a óta zárva voltak a sulik.

Hagrid 2020.04.19. 14:18:23

@Maxim Tsigalko: "Döntsd már el, hogy előrébb hozzuk, vagy toljuk el. " Én döntsem el? Nem én vagyok Kasler sem Maruzsa. Előrébb már hiába hoznánk, nem lehet, de amúgy kivitelezhető lett volna, ezt írtam. "előrébb lehetett volna hozni" - ez érthető?
Kitolni is csak azért kellett volna, hogy leteszteljék a diákokat és az érintett tanárokat (6000 tanárt mondott az államtitkár). Meg nem a sulikra sózni a feladatot, hogy szerezz maszkot, ha tudsz, ja és a diákoknak sem kötelező a maszk, bravó...

TheKillers 2020.04.19. 14:20:53

@Hagrid: béna válasz. Kapcsold ki a hozzászolás lehetöségét, ha nem tetszik hogy kommentelek, nem a szerencsétlen tanitványod vagyok, szerencsére, tudálékos kis selejt tanár.
A naranccsal meg nagyon mellélöttél, de nyilván véredben van a feltételezgetés, megitélés ugye..

ebella2 2020.04.19. 14:27:31

@TheKillers: Én sikeres vállalkozó vagyok, negyven éve. A feleségem tanár egy szakgimnáziumban. Ennek ellenére, vagy éppen ezért, én még nem éreztem, hogy neki egyszerű a dolga, nekem meg nagyon nehéz. Igaz én mindig élveztem a mit csináltam és soha nem cseréltem volna szemtelen kamaszok lehangoló pesztrálására és sokszor eredmény nélküli tanítására.

Feleségem igen is, nagyon sokat foglakozik otthon is a gyerekekkel, míg én nem vagyok hajlandó foglalkozni a munkával kapcsolatos problémákkal, ha hazamentem, kivéve, ha be se mentem és normál időben hívnak valami olyan dologgal, amiben a tanácsom, vagy belegyezésemet szeretnék kérni (Az is igaz, hogy az elő két évtizedben, sokszor csak tizenöt-tizenhat óra munka után mentem haza. De ma már a telefonomat is kikapcsolom, ha hazaértem, megvan a felelős cégvezető, aki intézkedjen, ha kell. A feleségem ma is, akár este is foglakozik a gyerekkel -nem csak a tanításukkal, bár azzal is-, aki esetleg felhívja, vagy ráír, vagy akár ő is felhívja a gyereket, ha úgy érzi szükséges.)

Szóval én nem érzem, soha nem is éreztem, hogy neki mennyire könnyű, nekem meg a szabad piacon milyen nagyon nehéz. Inkább úgy tűnik, hogy valamiért a tanárokat utálod, pedig az kizárt, hogy csak rossz tanáraid voltak, vagy a gyerekeidnek csak azok jutottak. Nekem is voltak rossz tanáraim, de a jóknak ma is hálás vagyok.

Maxim Tsigalko 2020.04.19. 14:31:04

@Hagrid: Feltételezésekkel én is tudok élni: ha március elején közlik (amikor még csak pár fertőzött szaladgált kishazánkban), hogy 2-3 héttel előrébb hozzák az érettségit, azon pampogtál volna. Hogy te nem erre készültél, hogy mire ez a pánik, hogy most jól kibasztak ezzel az évfolyammal stbstb.
Letesztelni mindenkit, azzal mit érsz el? Hogy egy héttel az érettségi (legyen akármikor) előtt negatív vagy? Attól még simán elkaphatod, akár az érettségi előtt pár perccel.
Maszkot meg, ha nem tud szerezni az iskola, lehet otthon is varrni.

Hagrid 2020.04.19. 14:44:13

@Maxim Tsigalko: Egy jó döntés miatt sosem pampogtam, most is azért írtam, mert van még bőven kétség a jelenlegi levezénylés körül. Ahogy írtam, 2-3 héten már semmi sem múlik, sok éve tanítok és érettségiztetek, áprilisban, tavaszi szünet után az utolsó 2-3 héten már nem múlik semmi.

Elkaphatja hát...egy letüsszentett postaládáról is elkaphatja, de könyörgöm, nem az volt a cél eddig is,hogy csökkentsük az esélyét a fertőzés terjedésének? Hogy ne robbanjon be korán, mint Dél-Európában vagy az USA-ban? Különbség van többezer fertőzött és néhány tucat között.

További kételyek, nem tőlem: www.koloknet.hu/szulo-es-gyerekneveles/egy-budapesti-informatikatanar-tetelesen-osszeszedte-mitol-aggalyos-az-erettsegi-jelenlegi-lebonyoli/

Scott Tenorman Must Die 2020.04.19. 14:45:19

@Hagrid: egy teszt 60-90%-os biztonsággal pontos eredményt ad, minimum kettő kell. mikor és hogyan, hány nappal a vizsga előtt akarod letesztelni a kb 80000 embert? két nappal előtte? másnap nem fertőződhet meg? aznap? nincs eredmény.

hát, kérlek szépen, maradjanak otthon a vizsga előtt 2 héitig karanténban, és akkor nem lesz gond. maaszk pedig lesz, biztosítani fogják azok számára akik kérnek.

moil 2020.04.19. 14:45:57

@marosy: Mielőtt teli torokból fröcsögsz, gondolkozz és tájékozódj!

hu.euronews.com/2020/04/17/nem-valt-be-a-sved-modell-rendkivuli-felhatalmazast-kapott-a-kormany-junius-30-ig
Már ha végig tudsz olvasni egy ilyen hosszú cikket és értelmezni is tudod!

ebella2 2020.04.19. 14:48:04

@Scott Tenorman Must Die: Igaz. A teszt ebben az estben felesleges. Az más kérdés, hogy nem is tudnának annyit adni, amennyi kell.

Scott Tenorman Must Die 2020.04.19. 14:48:15

@Scott Tenorman Must Die: nem biztos, h 80k, fáradt vagyok, de a kérdésem attól még adott

Scott Tenorman Must Die 2020.04.19. 14:50:44

@ebella2: én több orvossal beszéltem ezzel a teszt nem teszt témában, egy volt, aki a teszteljünk mindenkit álláspontot képviselte. a többi (3) azt mondta, hogy a who ajánlása tökéletes (ezt követik a magyarok is).

ebella2 2020.04.19. 14:51:34

@moil: Azért náluk nincs összesen kétezer halott. Olaszországban, Spanyolországban, ahol jóformán az utcára sem szabad kimenni?

indirekt.hu/cimlap/ezert-kezelik-mashogy-a-svedek-a-koronavirust/

ebella2 2020.04.19. 14:55:02

@Scott Tenorman Must Die: abban én sem vagyok biztos, hogy elegendő ennyi teszt (olyanokat sem tesztelnek, akik betegek, egy csomó személyes történetet látni a tv-ben is), de az érettségizőket, valóban nem lehet biztosra menve leszűrni, ezért nem is érdemes elkezdeni. Akkor se lenne az, ha lenne elég teszt.

Scott Tenorman Must Die 2020.04.19. 15:00:49

@ebella2: szerintem (legalábbis meggyőztek azok a dokik akik a who-s ajánlást követik) elég azokat tesztelni akiknél súlyos a tünet, vagy rizikócsoportba tartoznak. a megfertőződött emberek 80-90%-nál alig okoz egy náthánál erősebb tüneteket a vírus. ráadásul egyre több a hír azzal kapcsolatban, h másodjára is megbetegethetsz (igaz, egyelőre elenyésző számban, de mégis van). a jelenlegi szabályok (kijárási korlátozás, önkéntes-hatósági karantén) betartása mellett egy nem súlyos tünetekkel rendelkező embernek kb mindegy, hogy koronavírusos-e vagy "csak" a rhinovírust kapta el

ebella2 2020.04.19. 15:06:16

@Scott Tenorman Must Die: Én meg úgy érzem, hogy mivel nincs elegendő teszt (egy ezzel foglalkozó kutatóorvos mondta tegnap), ehhez gyártanak most ideológiát. A WHO vezetője meg még nemrég azt mondta: Tesztelni, tesztelni, tesztelni! Magam láttam a tv-ben.

Ezzel együtt ezt a kérést és is kisebb jelentőségűnek érzem.

Scott Tenorman Must Die 2020.04.19. 15:12:34

@ebella2: lehet, nem tudom mennyi teszt van.

moil 2020.04.19. 15:22:34

@ebella2: Valóban, csakhogy ők 10 millióan laknak , az olaszok meg 60 millióan, a spanyolok majd 50 millióan, nem mindegy! Gondolkozzunk kicsit!

ebella2 2020.04.19. 15:38:22

@moil: És a napi ötszáz- ezer halott egy jó ideje az csak hatszor és négy és félszer több mint az összesen kétezer se? Valóban gondolkozzunk, mielőtt kinyilatkozunk!

Megjegyzem, ha egyforma lenne az arány, is a svédeknek lenne igazuk. De nem egyforma. Kb. a duplája az említett országokban lakosságarányosan is.

ebella2 2020.04.19. 15:41:11

@Scott Tenorman Must Die: Azt mondta tegnap egy ezzel foglalkozó kutató, hogy van amit itthon is le tudnak gyártani, de rengetegféle anyag kéne a teszt előállításához, és ma már nem akar eladni senki. Szóval amit itt-ott párat tudnak szerzeni, persze kurvadrágán az van.

moil 2020.04.19. 16:04:18

@@ebella2: Gondolkozzunk kicsit tovább. Ez a számadat nem ennyire egyszerű.
1. A svédeknél később indult el a folyamat =>még elérhetik ezt az arányt.
2. Nem volt olyan gócpont, ahonnan kiindult, mint az olaszoknál.
3. A népsűrűség sem akkora, mint az olaszoknál.
4. Nagyon sokan ott is betartják az ajánlott (és nem kötelező, de majdnem olyan szigorú - talán egy a legnagyobb különbség) korlátozásokat. És még tovább szigorítottak rajta.

Szóval ez nem olyan egyszerű. Az a kijelentés meg, hogy nekik van igazuk, nincs alátámasztva, mert még nem ért véget a járvány. Nem lehet tudni a kimenetelt. Szimplán butaság.

ebella2 2020.04.19. 16:37:15

@moil: Ez inkább magyarázat. De mégegyszer, ha ugyanannyi lenne az áldozat, is nekik lenne igazuk, ha neked alá van támasztva, ha nem, mert egyenlőre nagyon jól állnak olyanokhoz képest is mint az UK, akivel nemrég még azonos szinten álltak a fertőzöttek és halottak számát érintve is, és akkor is sokkal többen laktak az UK-ban.

Hagrid 2020.04.19. 17:17:35

@Scott Tenorman Must Die: A diákok most is alapból otthon vannak, de igaz, a teszt után a vizsgákig - saját érdekükben is - otthon kéne maradni, így lenne biztosabb.

CCnick 2020.04.19. 17:29:02

@Hagrid: Szóval nincs ilyen kormányutasítás amire hivatkoztál. Köszönöm.

Kotit 2020.04.19. 20:28:55

@ebella2: "Szóval semmi nem biztos. Az sem, hogy ha van fertőzött, az mindenkit megfertőz. Gondolj csak bele, h a családban egy valaki megbetegszik, de a többi családtag nem kapja el, pedig együtt élnek, nem csak három órát vannak együtt. Erre is van számtalan publikált tapasztalat."
Nem azt írtam, hogy 1 fertőzött mindenkit megfertőz, hanem hogy 1 fertőzött "csinál" 30-100 fertőzöttet a kb. 2 hetes érettségi ciklus alatt. A szerencsések, jobb inmunrenszerűek nem kapják el. Ahol tudnak figyelni arra, hogy minél messzebb legyenek az emberek egymástól VÉGIG (pl. ki és bementkor is), ott jobb lesz az arány, ahol a 10 főt "kimaxolják", esetleg megkavarják mindennap a csoportokat, egy wc-re jár az összes érettségiző stb. ott rosszabb. Ahol emelt szintű érettségik is zajlanak ott újabb esély lesz a fertőzés továbbterjedésére. És biztos lesznek olyan iskolák is, ahol nem lesz fertőzés, mert senki nem fertőzött.

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.19. 20:49:22

@Kotit: Hát akkor más ötletem nincs: A zorbány le akarja irtani a 18 éves generációt,hisz direkt a járvány tetőzésére időzíti az érettségit, Hívjuk be a kék sapkásokat!

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.19. 22:23:20

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Természetesen csak vicceltem, mielőtt valami hülye komolyan venné..

ebella2 2020.04.20. 03:16:11

@Kotit: Vagy csinál, vagy nem. Ez hitvita, hiszen nincsenek pontos adataink, mindenki (legalább a többség) fertőz vagy nem mindenki, akiben ott a vírus. Ha mindenki fertőzne, pusztán azzal, hogy egy helyiségben van másokkal, akkor nagyon gyorsan mindenki megfertőződne aki egyáltalán kimozdul otthonról. Ami előfordulhat, hiszen messze nem mindenkit tesztelnek, de az is lehet, hogy nem.

Ezzel együtt, természetesen nagyobb a veszély a fertőződésre, ha nem marad mindenki otthon, de, ha a baj megelőzésével nagyobb kárt okozunk mint maga a baj okozna, akkor legalábbis érdemes végiggondolni mit is tegyünk. Lásd még, kórházi ágyak túlzott elővigyázatosságból történő kiürítése.

DFK 2020.04.20. 11:44:18

@ebella2: És a következő mondatot is hallottad? Miszerint : minden gyanús estet tesztelni kell. Tehát nem a vakvilágba tesztelni, tesztelni, tesztelni. Persze könnyű annak tesztelést követelni, akinek fogalma sincs arról, hogy folyik egy ilyen teszt és mire használható.

Hagrid 2020.04.20. 14:29:36

@CCnick: Szerinted miért vannak zárva a sulik, ha nem a kormámy rendelete miatt? A diákok és a tanárok maradjanak otthon.

TheKillers 2020.04.20. 18:02:00

@ebella2: nem utálom a tanárokat, volt pár kivételes, meg volt nagyon szar is, épp ezért látom mi a különbség. Elöször is egy tanár legyen a diákjainak tanára, és az adott témakörben, ennyi. Utálom amikor a tanár nem birja levetközni a kioktatást, és felnötteknek, nála jobb vagy sikeresebb embereknek osztja az észt. Ráadásul mindenféle empátia nélkül. A másik: ne rinyáljon, ne sajnáltassa magát, panaszkodjon egy blogon bele a nagyvilágba, beszélje meg a kollegáival a szakmai kérdéseket, a francot sem érdekli, hogy neki nehézség érettségiztetni, mindenkinek virushelyzet van, az élet megy tovább, a gyerekek mennének fösulira vagy ki az életbe. Különben meg felülröl megmondják mi lesz, azt ugy lesz, ha nem tetszik el lehet menni vállalkozni, aztán ott nincs felülröl parancs (ugyanezt mondanám egy rinyálo rendörnek is)
Egy tanár legyen empatikus, példamutato, példakép. Ez a hiszti itt a blogon bele a nagyvilágba inkább egy kvalitások hiján lévö, kétségbeesett és dühös embert sejtet, az meg jo tanár nem lehet.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2020.04.21. 18:59:09

@droid_: Ezt pont nem láttam, de bazmeg.

:: ahol lopnak a tanarok, ott sajat szappant vigyenek magukkal.

Lop a csúti geci meg a pereputtya, (AKA "saját lábára áll", meg "az Isten meg a jószerencse meg O1G").

De ha már egy kezdő mekis többet keres, mint egy 30 éve dolgozó tanár, akkor szerintem nem a tanárokat kellene gyanusítgatnod alapból, hanem a bértrollgondozó gazdáidat.

abautca 2020.07.21. 14:45:19

@enrikokaruszo: De iszonyatosan szánalmas voltál jelen időben is, így utólag meg tényleg egészen elmondhatalanul vicces amit itt rendeztel pár hónapja.
Na, mesélj, sikerült kiosztani a lapokat, beperelt az ügyvéd apuka?
süti beállítások módosítása