Avagy élményeim, puffogásaim története álnevekkel

Tanári dohányzó

Tanári dohányzó

Hétköznapi diszkrimináció

2021. október 05. - Hagrid

Na ez sajnos tűpontos cikk: https://www.evamagazin.hu/integralt-kirekesztes-133288

"Az a tanári ott egy bájolgó, önmentő, a tisztesség tömjénében önfürdető diszkriminatív közeg volt." - És ezt hány tanáriról el tudtam volna mondan? Eszméletlen és tökéletes megfogalmazása minden bajnak. Mert vannak a Zoltán vagy Amália tipusú tanárok, akiknek a nevelés egy kihívás, egy hivatás és nem csak az anyag leadása. Zoltán figyelt az egyetemen. Én is és még páran. Az évfolyamtársaim többsége meg fröcsögött, idézek belőlük: "ez libsi duma", fogadjunk, a professzor úr sosem tanított közoktatásban" (de), "ez sosem válik be", "a szeretet kevés, ide pofonok kellenek". Stb. stb. stb. Hiába diplomáztak le, amit megértettek az az, hogy az egyetemen szajkózzák a "liberális hülyeséget", a gyerekek lelkének ápolását, a babusgatást és ilyen szamárságokat szajkóznak. Persze eközben tanári lelkecskéjük vágyik ám arra, hogy az övéket ápolják. A vezetőség legyen elnéző, türelmes, mondjon el húszszor mindent, kapjonak midnenről tájékoztatást, kritikát ha lehet nem, de dicséretet annál inkább. De ha tőlük várnád a pozitív feedback-et, akkor csak néznek, hogy az meg minek a kölöknek. Ha problémával találkoznak, lásd a cikket, akkor meg jön a "rúgjuk ki" bíztatás.

Egyszer tőlem is ezt várták el, fiatal voltam, sokkolt a hely és az egész. 3 lány volt a célpont, én pedig erre nagy ívben tettem. Próbáltam mindent megtenni mindenkiért. Persze pár dologról elfelejtkeztek, pl. tisztább célokat kitűzni, de ez volt az egyetlen hely, szinte kezdő közeli koromban, ahol nem akartak hosszabbítani szerződést, én meg boldogan közöltem, hogy igazából ha kérnének sem maradnék, mert már keresek másik helyet. 

Na ilyenkor agyalok, hogy de jó lenne egy oktatási reform, de jó lenne, ha dolgozhatnék rajta, de basszus, ha jönne is egy a mostaninál mérföldekkel jobb hozzáállású kormány, ez akkor is kivitelezhetetlen lenne. A jelenlegi tanári garnitúra többsége miatt lehetetlen. Ha nem többség, akkor sorry, elnézést, akkor egy jelentős kisebbsége miatt. Én a magam környezetében a többséget láttam ilyennek. És ami még szomorúbb, ha holnap a közösségi médiában megosztanám ezt a cikket, következő nap már lincshangulatban várnának a kollégáim nagy része, vagy kiközösítőben. 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagrid.blog.hu/api/trackback/id/tr6816709598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása